Coordinació: | BARALLAT GIMENO, EVA |
Any acadèmic 2017-18 |
Denominació | RECERCA EN CRONICITAT, POLÍTIQUES I PRÀCTIQUES SOCIALS | ||||||||
Codi | 14069 | ||||||||
Semestre d'impartició | 2N Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits ECTS | 18 | ||||||||
Grups | 1GG,1GM | ||||||||
Crèdits teòrics | 0 | ||||||||
Crèdits pràctics | 0 | ||||||||
Coordinació | BARALLAT GIMENO, EVA | ||||||||
Departament/s | INFERMERIA I FISIOTERÀPIA | ||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant |
120 horas presenciales 330 horas de trabajo autónomo | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | CASTELLANO
CATALÁN INGLÉS | ||||||||
Horari de tutoria/lloc | A convenir |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits | Horari de tutoria/lloc |
BARALLAT GIMENO, EVA | ebarallat@dif.udl.cat | 5 | |
CANTILLO MONJO, MANOLI | manoli.cantillo@uvic.cat | 1,8 | |
LLEOPART COLL, TERESA | teresa.lleopart@uvic.cat | 3,6 | |
RAMON ARIBAU, ANNA | anna.ramon@uvic.cat | 0 | |
VALENZUELA PASCUAL, FRANCESC | fvp1969@infermeria.udl.cat | 1 | |
AGUILERA RODA, MIREIA | mireia.aguilera@uvic.cat | 1,8 | |
ALCONADA ROMERO, ÁLVARO | alvaro.alconada@dif.udl.cat | 1 | |
BRIONES VOZMEDIANO, ERICA TULA | erica.briones@infermeria.udl.cat | 1 | |
GEA SÁNCHEZ, MONTSERRAT | montse.gea@infermeria.udl.cat | 1 | |
JEREZ ROIG, JAVIER | javier.jerez@uvic.cat | 1,8 |
En el context del Màster Interuniversitari en Investigació en Salut, l'assignatura optativa Recerca en cronicitat, polítiques i pràctiques socials conforma un dels cinc itineraris en els quals s'especialitza el màster. Al llarg del màster i simultàniament, l'estudiant adquireix coneixements en metodologia de la investigació i els aplica a un tema d'interès en l'àmbit de la cronicitat, les polítiques i les pràctiques socials.
El propòsit de l'itinerari és oferir a l'estudiant totes les eines disponibles perquè pugui realitzar un projecte de recerca relacionat amb la cronicitat i les pràctiques socials juntament amb el treball de camp, l'anàlisi i la interpretació de les dades i la redacció final d'un pre -projecte de Treball Fi de Màster.
Aquesta assignatura té assignada una càrrega lectiva total de 18 ETCS, que equivalen a 450 hores de treball efectiu de l'estudiant. Aquest temps es reparteix entre la realització de diverses activitats docents virtuals encaminades a la consecució dels objectius i l'adquisició de les competències.
Resultat d'aprenentatge:
Saber dissenyar un projecte d'investigació utilitzant teories sociocríticas aplicades a la salut, especialment els models de determinants socials de la salut.
Saber identificar problemes de salut en grups vulnerables o en perill d'exclusió social.
competències Bàsiques |
CB2 Saber aplicar els coneixements adquirits i tenir capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi CB5 Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma. |
competències Generals |
CG3 la persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de reconèixer les estratègies de recerca adequades per a realitzar estudis específics i dissenys d'investigació. CG5 la persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca. |
competències Específiques |
CE8. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç de dissenyar un projecte d'investigació en l'àmbit de la salut dins d'un context específic. CE9. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de formular i identificar problemes de salut i aplicar les teories i tècniques concretes per a la seva anàlisi |
Continguts de l'assignatura |
|
Atès que el màster és semipresencial i que l'avaluació serà individual i grupal, la metodologia docent utilitzada serà múltiple: classes magistrals, seminaris, debats dirigits, pràctiques d'investigació, treball individual, treball en grup i tutories.
A continuació es detallen la relació d'activitats:
activitats formatives
A continuació es detallen les diferents activitats en funció de si l'estudiant desenvolupa el projecte d'investigació vinculat a l'itinerari / especialitat.
1. Opció A: Estudiant amb projecte d'investigació vinculat a l'especialitat:
Seminaris Internacionals (International seminar): les experiències en el context nacional i internacional, seran impartides per professors altament qualificats en el seu àmbit. Es pot consultar en l'horari del curs el calendari dels seminaris internacionals: http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html
Pràctiques d'investigació: l'estudiant col·laborarà en algun dels projectes de recerca que es presentaran al començament de l'itinerari (segons disponibilitat).
Treball individual de l'alumne: l'estudiant, sota la supervisió del tutor que serà la mateixa persona que el tutoritzarà a les pràctiques, desenvoluparà el projecte de recerca que podrà anar vinculat o no al treball fi de Màster. Per a això realitzarà activitats de recerca i lectura d'informació i de preparació del treball.
Treball en grup ( Seminaris seguiment del projecte de recerca): L'estudiant participarà en sessions grupals a distància per elaborar i compartir el desenvolupament del treball individual (projecte de recerca). Participarà en processos de pluja d'idees (mitjana-wiki) i discussions amb diferents graus de direcció (google groups, Skype). En l'apartat Pla de desenvolupament es pot consultar el calendari dels seminaris de seguiment del projecte de recerca.
Jornada virtual: l'estudiant compartirà amb la resta de companys dels diferents itineraris el projecte d'investigació. La jornada serà el 20 de juny de 2017. En ser una activitat conjunta, s'informarà del seu desenvolupament des de la coordinació del màster.
2. Opció B: Estudiant sense projecte de recerca vinculat a l'especialitat:
Seminaris Internacionals (International seminar): les experiències en el context nacional i internacional, seran impartides per professors altament qualificats en el seu àmbit. Es pot consultar en l'horari del curs el calendari dels seminaris internacionals: http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html
Seminaris teoricopràctics: es treballaran els continguts descrits anteriorment a través de diferents metodologies (visualitzar vídeos, fer recerca d'informació, etiquetar i catalogar referències o participar en fòrums / debats). Durant el curs s'aniran publicant al Campus Virtual, a l'apartat de Recursos-Seminaris els temes i en l'apartat d'Activitats, les diferents activitats que l'alumna i l'alumne, de manera individual , haurà de lliurar en els dies assenyalats en l'apartat Pla de desenvolupament.
calendari:
Període de classes: abril a juny de 2017
A continuació es detalla el calendari de les diferents activitats.
activitat |
professor responsable |
Tema 1. Incerteses, necessitats d'informació i recerca de preguntes rellevants sobre cronicitat, polítiques i pràctiques socials |
Manoli Cantillo |
Tema 2. Principals revistes i publicacions, fonts d'informació específiques i altres recursos per al disseny d'estudis sobre la cronicitat, les polítiques i les pràctiques socials |
Teresa Lleopart Coll (2 setmanes) |
Tema 3. Dissenys d'estudis i instruments de mesura més freqüents utilitzats relacionats amb la cronicitat, polítiques i pràctiques socials |
(2 setmanes) |
Tema 4. Principals grups de recerca i fonts de finançament de projectes relacionats amb la cronicitat, polítiques i pràctiques socials |
Manoli Cantillo Sandra Ezquerra |
Tema 5. Actualització de l'evidència i noves tendències en el camp de la cronicitat, polítiques i pràctiques socials. |
Fran Valenzuela Eva Barallat |
Calendari Seminaris seguiment del projecte de recerca i exposició final |
|||
dades |
metodologia |
activitat |
professor responsable |
26 o 27 abr |
seminari En grup |
Marc teòric i objectius |
Eva Barallat Gimeno |
Maig 10 |
seminari En grup |
disseny metodologia |
Eva Barallat Gimeno |
Juny 20 |
jornada pre-projectes |
presentació en públic |
Eva Barallat Gimeno |
Avaluació continuada
A continuació es detalla com s'avaluaran les diferents activitats formatives segons les opcions:
1. Opció A: Estudiant amb projecte d'investigació vinculat a l'especialitat:
Seminaris internacionals (30%)
L'estudiant haurà d'assistir al 80% dels seminaris programats. Consulteu els horaris dels International Seminar ( http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html ).
Pràctiques d'investigació (35%)
L'estudiant realitzarà 70,5h de pràctiques d'investigació. L'estudiant desenvoluparà una memòria d'activitats, la pauta es podrà consultar a l'apartat de Recursos-Avaluació.
Projecte d'investigació: treball escrit i presentació oral (35%)
- Treball escrit (20%)
El projecte de recerca s'avaluarà seguint la pauta d'avaluació que s'ha fet servir a l'assignatura Elaboració i gestió de projectes.
- Seguiment del projecte de recerca (5%)
S'avaluarà la participació de l'estudiant en els seminaris de seguiment del projecte.
- Presentació del projecte de recerca a la jornada presencial (10%)
En ser una activitat comuna a tots els itineraris, s'avaluarà la participació de l'estudiant en la mateixa seguint els criteris que indiqui la coordinació del màster.
2. Opció B: Estudiant sense projecte de recerca vinculat a l'especialitat:
Seminaris internacionals (30%)
L'estudiant haurà d'assistir al 80% dels seminaris programats. Consulteu els horaris dels International Seminar:
(http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html).
Seminaris teoricopràctics (35%)
Per a cadascuna de les activitats s'exposaran els criteris d'avaluació, que variarà segons sigui la metodologia.
Projecte de recerca vinculat a una altra especialitat (35%)
La nota serà l'obtinguda en l'altra especialitat en la qual l'estudiant desenvolupa el projecte d'investigació.
Quadre resum
opció A Projecte d'investigació vinculat a l'especialitat |
opció B Sense projecte d'investigació vinculat a l'especialitat |
||
activitat |
percentatge |
activitat |
percentatge |
seminaris internacionals |
30% |
seminaris internacionals |
30% |
pràctiques d'investigació |
35% |
Seminaris teoricopràctics |
35% |
Projecte d'investigació: treball escrit i presentació oral |
35% |
Projecte d'investigació vinculat a una altra especialitat |
35% |
NOTA IMPORTANT: Per sumar les notes de cadascuna de les parts, serà requisit indispensable tenir cadascuna d'elles aprovades amb una nota mínima de 5. En el cas que no se superi alguna de les parts, l'assignatura quedarà suspesa.
Recuperació avaluació continuada
En el cas que no se superi l'avaluació continuada, la data de recuperació serà el 4 i 5 de juliol .
llibres |
Icart MT, Fuentelsaz C, Pulpón AM. Elaboració i presentació d'un projecte d'investigació i una tesina. Ed. De la Universitat de Barcelona. 2006 |
Articles i revistes |
La bibliografia s'anirà penjant a mesura que es desenvolupi l'assignatura.