Coordinació: | ESCOBAR BRAVO, MIGUEL ANGEL |
Any acadèmic 2017-18 |
Denominació | METODOLOGIA EN INVESTIGACIÓ QUANTITATIVA EN SALUT | ||||||||
Codi | 14060 | ||||||||
Semestre d'impartició | 1R Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits ECTS | 6 | ||||||||
Grups | 1GG | ||||||||
Crèdits teòrics | 0 | ||||||||
Crèdits pràctics | 0 | ||||||||
Coordinació | ESCOBAR BRAVO, MIGUEL ANGEL | ||||||||
Departament/s | INFERMERIA I FISIOTERÀPIA | ||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant | 45 horas presenciales
105 horas trabajo autónomo | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Español, catalán e inglés | ||||||||
Horari de tutoria/lloc | A convenir |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica
professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
ESCOBAR BRAVO, MIGUEL ANGEL | miguel.escobar@infermeria.udl.cat | 4 | A convenir |
TORRES PUIG-GROS, JOAN | joan.torres@infermeria.udl.cat | 2 | A convenir |
Objectius d’aprenentatge de la matèria/assignatura |
Resultats d’aprenentatge: Saber avaluar i seleccionar la teoria científica adequada i la metodologia precisa dels seus camps d’estudi par a formular judicis a partir d’informació incompleta o limitada incluent, quan calgui y sigui pertinent, una reflexió sobre la responsabilitat social o ètica lligada a la solució que se proposi en cada caso. |
Competèncias bàsiques
CB3 Ser capaç d’integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d’una informació que, essent incompleta o limitada, inclugui reflexions sobre las responsabilitats socials i ètiques vinculades a l’aplicació dels seus coneixements i judicis.
Competències generales
CG1. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç de descriure el mètode científic i saber aplicar-lo en el desenvolupament de la recerca en ciències de la salut |
Competències específiques |
CE1: La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç de descriure els dissenys metodològics emprats en la recerca en salut, tant quantitativa com qualitativa. CE3: La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç de dissenyar preguntes de cerca sobre àrees d’incertesa de la pràctica clínica. |
|
Setmana 1:
Classe magistral: El procés de recerca clínica i epidemiològica. El mètode científic.
Activitat: Resolució d’exercicis i problemes.
Setmana 2:
Marc teòric. Preguntes, objetius i hipòtesis
Activitat: Resolució d’exercicis i problemes
Setmana 3:
Classe magistral: Estructura dels diferents dissenys.
Activitat: Resolució d’exercicis i problemes
Setmana 4:
Fonament teòric de les hipòtesis i objectius
Activitat: Treball en grup
Setmana 5
Anàlisi de la fase conceptual
Activitat: Treball individual
Setmana 6:
Metodologia, dissenys
Activitat: Treball en grup
Setmana 7
Classe magistral: Teoria de mostreig. Càlcul de la mida de la mostra.
Activitat: Resolució d’exercicis i problemes.
Setmana 8:
Fases Metodològica i empírica
Activitat: Treball individual
Setmana 9:
Classe magistral: Tipus de variables, de mesures i instruments. Valoració de la validesa i fiabilitat.
Activitat: Resolució d’exercicis i problemes
Setmana 10:
Rigor científic i validesa d’un disseny
Activitat: Treball individual
Setmana 11:
Classe Magistral: Elaboració i validació de qüestionaris. Selecció i preparació de enquestadors.
Activitat: Resolució d’exercicis i problemes
Setmana 12:
Síntesi de l’assignatura
Activitat: defensa oral dels treballs grupals
|
- Argimon Pallars JM, Jiménez Villa J. Métodos de investigación clínica y epidemiológica. Tercera edición. Elsevier Espanya S.A. Madrid 2004.
- Bowling, A. Research methods in health. Investigating health and health services. Open University Press. McGraw-Hill Education. Second Edition. New York 2001.
- Burns, N; Grove, SK. Investigación en enfermería. 3ª ed. Madrid. Elseiver España, 2004
- Contandriopoulos A P, et al. Preparar un proyecto de investigación. SG Editores S.A: Barcelona 1991.
- Gordis, L. Epidemiología. Tercera Edición. Elsevier Espanya S.A. Madrid 2005.
- Mateo, M; Kirchhoff, K. Research of Advanced practice nurses. Springer Publishing company. New York. 2009
- Porta, M. Dictionary of Epidemiology. Oxford University Press. New York. Fifth Edition. 2008.
- Pardo de Vélez G, Cedeño Collazos M. Investigación en salud. Factores sociales. Mc Graw-Hill Interamericana S.A. Colombia 1997.
- Polit,D.F. Investigación científica en ciencias de la salud. Principios ymétodos. 6ª ed. México. McGraw-Hill Intermaericana, 2000
- Silva Ayçaguer L C. Muestreo para la investigación en ciencias de la salud. Ediciones Díaz de Santos S.A: Madrid 1993.
- Silva Ayçaguer L C. Diseño razonado de muestras y captación de datos para la investigación sanitaria. Ediciones Díaz de Santos S.A: Madrid 2000.
- Silva Ayçaguer L C. Cultura estadística e investigación científica en el campo de la salud: una mirada crítica. Ediciones Díaz de Santos S.A: Madrid 1997.