Coordinació: | BONET LLEDOS, JOSE ANTONIO |
Any acadèmic 2023-24 |
Denominació | BIOECONOMIA I PETJADA ECOLÒGICA | ||||||||
Codi | 102462 | ||||||||
Semestre d'impartició | 2N Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 6 | ||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups | La consulta no ha retornat resultats | ||||||||
Coordinació | BONET LLEDOS, JOSE ANTONIO | ||||||||
Departament/s | PRODUCCIÓ VEGETAL I CIÈNCIA FORESTAL | ||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant | 60 hores pressencials / 90 de treball autònom de l'estudiant | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Català | ||||||||
Distribució de crèdits | Producció vegetal i Ciencia Forestal.- 3
Química.- 3 |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
BONET LLEDOS, JOSE ANTONIO | jantonio.bonet@udl.cat | 2,4 | |
CANELA GARAYOA, RAMON | ramon.canela@udl.cat | 1,7 | |
CAPELL CAPELL, MARIA TERESA | teresa.capell@udl.cat | ,6 | |
ESCRIBA GELONCH, MARC | marc.escriba@udl.cat | 1,3 |
L’estudiant, al superar l’assignatura ha de ser capaç de:
- Entendre que es la bioeconomia i les diferents possibilitats que ofereix per al sector forestal.
- Comprendre els processos de generació de valor afegit per al sector forestal a partir de recursos fustaners i no fustaners
- Disposar de coneixements de base sobre les aplicacions que des del sector forestal es poden fer al camp dels biomaterials, biorefineries, genètica i genòmica
- Identificar el que es la petjada ecològica i els diferents projectes d’absorció d’emisions
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi (CB2)
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat (CB4)
- Analitzar situacions concretes, definir problemes, prendre decisions i implementar plans d’actuació en la recerca de solucions (CG6)
- Analitzar i valorar les implicacions mediambientals, socials i ètiques de l’activitat professional (CG8)
- Aplicar les tècniques de conservació i restauració necessàries per a la millora dels recursos i/o sistemes naturals en funció del grau d'alteració d'un ecosistema (CE8)
- Integrar el canvi global en la planificació i utilització ordenada dels recursos per tal de garantir l’aprofitament sostenible del patrimoni natural, particularment de les espècies i dels ecosistemes, la seva conservació, restauració i millora per tal d’evitar la pèrdua neta de la biodiversitat (CE10)
- Valorar i compatibilitzar les diferents opcions d'utilització del medi natural per a una gestió adequada en funció de les preferències de la població, proveint eines d'educació ambiental (CE11)
- Demostrar coneixement de política ambiental i de legislació local, autonòmica, estatal, comunitària i internacional actualment vigents, així com la seva aplicació en el marc de la conservació de la naturalesa (CE13)
Tipus activitat |
Descripció |
Activitat presencial alumnat |
Activitat no presencial alumnat |
Avaluació |
Temps total |
||
|
|
objectius |
h |
Treball alumnat |
h |
h |
h/ECTS |
Teoria |
Classes a l’aula |
Explicació dels principis teòrics del temari conceptes del temari |
39 |
Comprendre i sintetitzar el coneixement adquirit en les classes teòriques |
57.5 |
1 |
97.5/3.9 |
Pràctiques Laboratori |
Extracció d’ADN i PCR |
Identificació gen |
3 |
Aplicació del conceptes teòrics al laboratori |
4.5 |
|
7.5/0.3 |
Pràctiques Camp |
Visites experiències bioeconomia |
Exemples pràctics dels continguts teòrics |
13 |
Contextualització de les visites de camp. Aplicació en altres contextes |
19.5 |
|
32.5/1.3 |
Pràctiques aula |
Aula informàtica |
Càlculs sobre disminució gasos efecte hivernacle (GHG) |
5 |
Informe relatiu a l’aplicació de les eines de càlcul a un cas concret |
7.5 |
|
12.5/0.5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
L’assignatura tindrà un component teòric (60%) i un component pràctic (40%)
Tipus activitat |
Activitat d’avaluació |
|
Pes a la qualificació |
|
|
Procediment |
Nombre |
h |
(%) |
Teoria |
Prova escrita sobre el temari (teòric) de l’assignatura |
Explicació dels principis teòrics del temari conceptes del temari |
1 |
60% |
Pràctiques Laboratori |
Elaboració d’un cas pràctic en Powerpoint |
Avaluació de punts teòrics essencials |
1 |
10 |
Pràctiques Camp |
Elaboració d’un resum de les visites |
Avaluació dels conceptes claus |
2 |
20 |
Pràctiques Aula |
Resolució d’un cas concret |
Aplicació de programari a càlculs GHG |
5 |
20 |
Total |
|
|
|
100 |