Castellano English
GUIA DOCENT
BIOECONOMIA I PETJADA ECOLÒGICA
Coordinació:
BONET LLEDOS, JOSE ANTONIO
Any acadèmic 2023-24
GUIA DOCENT: BIOECONOMIA I PETJADA ECOLÒGICA 2023-24

Informació general de l'assignatura
DenominacióBIOECONOMIA I PETJADA ECOLÒGICA
Codi102462
Semestre d'impartició2N Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA
Caràcter
Grau/MàsterCursCaràcterModalitat
Doble titulació: Grau en Enginyeria Forestal i Grau en Conservació de la Natura4OPTATIVAPresencial
Nombre de crèdits assignatura (ECTS)6
Tipus d'activitat, crèdits i grupsLa consulta no ha retornat resultats
CoordinacióBONET LLEDOS, JOSE ANTONIO
Departament/sPRODUCCIÓ VEGETAL I CIÈNCIA FORESTAL
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant 60 hores pressencials / 90 de treball autònom de l'estudiant
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'impartició Català
Distribució de crèdits Producció vegetal i Ciencia Forestal.- 3

Química.- 3
Professor/a (s/es)Adreça electrònica professor/a (s/es)Crèdits impartits pel professoratHorari de tutoria/lloc
BONET LLEDOS, JOSE ANTONIOjantonio.bonet@udl.cat2,4
CANELA GARAYOA, RAMONramon.canela@udl.cat1,7
CAPELL CAPELL, MARIA TERESAteresa.capell@udl.cat,6
ESCRIBA GELONCH, MARCmarc.escriba@udl.cat1,3
Objectius acadèmics de l'assignatura

L’estudiant, al superar l’assignatura ha de ser capaç de:

- Entendre que es la bioeconomia i les diferents possibilitats que ofereix per al sector forestal.

- Comprendre els processos de generació de valor afegit per al sector forestal a partir de recursos fustaners i no fustaners

- Disposar de coneixements de base sobre les aplicacions que des del sector forestal es poden fer al camp dels biomaterials, biorefineries, genètica i genòmica

- Identificar el que es la petjada ecològica i els diferents projectes d’absorció d’emisions

 

Competències

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseeixin les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi (CB2) 

- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat (CB4)

- Analitzar situacions concretes, definir problemes, prendre decisions i implementar plans d’actuació en la recerca de solucions (CG6)

- Analitzar i valorar les implicacions mediambientals, socials i ètiques de l’activitat professional (CG8)

- Aplicar les tècniques de conservació i restauració necessàries per a la millora dels recursos i/o sistemes naturals en funció del grau d'alteració d'un ecosistema (CE8)

- Integrar el canvi global en la planificació i utilització ordenada dels recursos per tal de garantir l’aprofitament sostenible del patrimoni natural, particularment de les espècies i dels ecosistemes, la seva conservació, restauració i millora per tal d’evitar la pèrdua neta de la biodiversitat (CE10)

- Valorar i compatibilitzar les diferents opcions d'utilització del medi natural per a una gestió adequada en funció de les preferències de la població, proveint eines d'educació ambiental (CE11)

- Demostrar coneixement de política ambiental i de legislació local, autonòmica, estatal, comunitària i internacional actualment vigents, així com la seva aplicació en el marc de la conservació de la naturalesa (CE13)

Continguts fonamentals de l'assignatura

 

 

 

 

 

 

 

 

Eixos metodològics de l'assignatura

Tipus activitat

Descripció

Activitat presencial alumnat

Activitat no

presencial alumnat

Avaluació

Temps total

 

 

objectius

h

Treball alumnat

h

h

h/ECTS

Teoria

Classes a l’aula

Explicació dels principis teòrics del temari conceptes del temari

39

Comprendre i sintetitzar el coneixement adquirit en les classes teòriques

57.5

1

97.5/3.9

Pràctiques Laboratori

Extracció d’ADN i PCR

Identificació gen

3

Aplicació del conceptes teòrics al laboratori

4.5

 

7.5/0.3

Pràctiques

Camp

Visites experiències bioeconomia

Exemples pràctics dels continguts teòrics

13

Contextualització de les visites de camp. Aplicació en altres contextes

19.5

 

32.5/1.3

Pràctiques aula

Aula informàtica

Càlculs sobre disminució gasos efecte hivernacle (GHG)

5

Informe relatiu a l’aplicació de les eines de càlcul a un cas concret

7.5

 

12.5/0.5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pla de desenvolupament de l'assignatura

L’assignatura tindrà un component teòric (60%) i un component pràctic (40%)

Sistema d'avaluació

 

 

Tipus activitat

Activitat d’avaluació

 

Pes a la qualificació

 

Procediment

Nombre

h

(%)

Teoria

Prova escrita sobre el temari (teòric) de l’assignatura

Explicació dels principis teòrics del temari conceptes del temari

1

60%

Pràctiques Laboratori

Elaboració d’un cas pràctic en Powerpoint

Avaluació de punts teòrics essencials

1

10

Pràctiques Camp

Elaboració d’un resum de les visites

Avaluació dels conceptes claus

2

20

Pràctiques

Aula

Resolució  d’un cas concret

Aplicació de programari a càlculs GHG

5

20

Total

 

 

 

100

Bibliografia i recursos d'informació
PDF