![]() |
Coordinació: | TRUJILLANO CABELLO, JOSE JAVIER |
Any acadèmic 2023-24 |
Denominació | TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ (TICS) APLICADES A LA NUTRICIÓ | ||||||||||||
Codi | 100615 | ||||||||||||
Semestre d'impartició | 2N Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||||||
Caràcter |
| ||||||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 6 | ||||||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| ||||||||||||
Coordinació | TRUJILLANO CABELLO, JOSE JAVIER | ||||||||||||
Departament/s | MEDICINA I CIRURGIA | ||||||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant | Hores dedicació alumne 142,5
Presencials 60 Magistrals 16 Pràctiques 15 Seminaris 7 | ||||||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||||||
Idioma/es d'impartició | català/castellà |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
BAMALA I ZURIGUEL, JOSE PEDRO | pedro.bamala@udl.cat | 2,5 | |
BARBE ILLA, ESTHER | esther.barbe@udl.cat | 2 | |
TRUJILLANO CABELLO, JOSE JAVIER | javier.trujillano@udl.cat | 2,5 | |
VILANOVA CORSELLAS, JUDIT | judvilanova@gmail.com | 2 |
Les TIC, tecnologies de la informació i la comunicació, són el conjunt de tecnologies utilitzades per processar i transmetre la informació en format digital. Permeten l’accés, emmagatzematge i presentació i/o comunicació de la informació en aquest format.
Perquè aquestes tecnologies siguin útils, cal desenvolupar una sèrie de procediments per al tractament de la informació, que es poden concretar en les diverses estratègies de cerca, selecció, processament, recuperació, presentació i comunicació de la informació. En tots els casos, la informació pot presentar-se en diversos formats: text, imatges fixes o animades, so, gràfics...
Per adaptar-nos als estudis aquí implicats, de tots els possibles àmbits de les TIC, ens centrarem en un tipus d’informació concreta: la que es pugui considerar metodològicament com a científica i que a més tractin els temes implicats en els estudis de Nutrició.
Objectiu |
Activitats |
Presencials |
Dedicació estudiant |
---|---|---|---|
1-2-3-4-5 |
Classes magistrals |
15 |
|
2-3-4-5 |
Pràctiques |
30 |
|
3-4-5 |
Seminaris |
10 |
|
|
|
|
|
*Dedicació estudiant = Hores presencials + hores de treballs de l’estudiant
Com objectiu inherent a la matèria l’alumne ha d’assolir les competències necessàries per aconseguir fer el projecte de treball de fi de grau (any següent). Es fa necessari, primer avaluar les necessitats metodològiques i segon corregir les mancances.
TEMARI TEÒRIC:
TEMARI PRÀCTIC:
Pràctica 1. Realització d’un exercici pràctic d’introducció a les TIC.
Pràctica 2. Aplicacions informàtiques 1
Pràctica 3. Aplicacions informàtiques 2
Pràctica 4. Aplicacions informàtiques 3
Pràctica 5. Interpretació d’un article
Pràctica 6. Busca-1
Pràctica 7. Busca-2 (Projectes)
Pràctica 8. Busca-3
Pràctica 9. Refworks
Pràctica 10. Scopus – Cienciometria
Pràctica 11. Integrar busca
Pràctica 12. Taula d’evidència
Pràctica 13. Altres aplicacions
Pràctica 14. Presentació treballs
Pràctica 15. Presentació treballs
Per assolir rels objectius i adquirir les competències atribuïdes es programaran les següents activitats:
Aquestes es realitzaran amb tots els alumnes i no són obligatòries. Tenen com finalitat donar un visió general del contingut temàtic destacant-hi aquells aspectes més teòrics que els seran útils en la seva formació.
Aquests es realitzaran amb tots els estudiants i se’n valora la participació activa. La finalitat es presentar un tema, discutir-ne la rellevància per la nutrició i plantejar una activitat explicant-ne el procediment de lliurament mitjançant el campus virtual.
Aquestes activitats es realitzaran a traves Campus virtual UdL (Sakai) i la plataforma d’autoavaluació innovacampus. Aprofitant aquest espai els alumnes faran diferents activitats vinculades amb la preparació de continguts temàtics, explicats degudament a les pràctiques i els seminaris.
Aquestes es realitzaran amb 1/2 dels estudiants, són obligatòries. El alumnes realitzaran algunes pràctiques amb ordinador amb la finalitat de que apliquin i treballin alguns conceptes teòrics. Es demanarà el lliurament d’Av.
L’avaluació es farà en funció dels següents criteris:
Els alumnes que vulguin, acordant-ho amb el professor, podran canviar pràctiques presencials o Av per algun tipus d’activitat alternativa (treball o col·laboració) que es consideri interessant a criteri del professor. Per exemple, la creació d’una web com si es tractés d’un revista electrònica.
En una assignatura com les TIC aplicades a la Nutrició seria paradoxal que es presentés aquí un llistat de documents publicats. Aquí s’explica com millorar els nostres coneixements adquirits mitjançant els documents clàssics que apareixen a les bibliografies de les altres assignatures.
Si se us dona tota la informació sobre un tema, ho sabreu tot sobre el tema durant un instant, si sabeu com trobar-la en lloc on s’actualitzi, aquesta informació, ho sabreu tot sobre el tema quan vulgueu.