Castellano English
GUIA DOCENT
CURES D'INFERMERIA DE L'ADULT 2
Coordinació:
ROCA LLOBET, JUDITH
Any acadèmic 2023-24
GUIA DOCENT: CURES D'INFERMERIA DE L'ADULT 2 2023-24

Informació general de l'assignatura
DenominacióCURES D'INFERMERIA DE L'ADULT 2
Codi100460
Semestre d'impartició2N Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA
Caràcter
Grau/MàsterCursCaràcterModalitat
Doble titulació: Grau en Infermeria i Grau en Fisioteràpia2OBLIGATÒRIAPresencial
Grau en Infermeria2OBLIGATÒRIAPresencial
Nombre de crèdits assignatura (ECTS)6
Tipus d'activitat, crèdits i grups
Tipus d'activitatPRALABPRAULATEORIA
Nombre de crèdits0.62.43
Nombre de grups1262
CoordinacióROCA LLOBET, JUDITH
Departament/sINFERMERIA I FISIOTERÀPIA
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant3 Crèdits teòrics en grup gran
2,4 Crèdits seminaris en grups mitjans
0,6 Crèdits en grups petits
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'imparticióCatalà, Castellà
Distribució de crèdits40% Presencial
60% Autònom
Professor/a (s/es)Adreça electrònica professor/a (s/es)Crèdits impartits pel professoratHorari de tutoria/lloc
COSTA MATEU, JUAN ANTONIOjoan.costamateu@udl.cat5
FITE SERRA, ANA MARIAanamari.fite@udl.cat3,6
GARCIA EXPOSITO, JUDITHjudith.garcia@udl.cat3
GARCIA VAZQUEZ, CRISTINAcristina.garciavazquez@udl.cat5
GROS NAVES, SILVIAsilvia.gros@udl.cat5
ROCA LLOBET, JUDITHjudith.roca@udl.cat1
SERRA ESCARP, OLGAolga.serra@udl.cat5
Informació complementària de l'assignatura

L'assignatura Cures Infermeria de l'Adult 2 s'imparteix en el quart semestre del segon curs del Grau d'Infermeria. Aquesta és una continuació de Cures d'Infermeria de l'Adult 1 que s'imparteix en el tercer semestre. S’estableixen les bases de les cures que dispensa l'/la infermer/a en un entorn assistencial bàsicament hospitalari.

Les cures d’infermeria es fonamenten en la resposta d’un individu o grup atenent a una situació de salut concreta aguda o crònica, articulant-se a través d’intervencions de promoció, prevenció, tractament o recuperació.

Objectius acadèmics de l'assignatura

RESULTATS D’APRENENTATGE

Competències

Bàsiques:

CB3. Capacitat de reunir i d'interpretar dades rellevants (normalment dins de l'àrea d’estudi) per emetre judicis amb reflexió sobre temes rellevants d’índole social, científica o ètica.

Específiques:

CE3. Conèixer l'ús i la indicació dels productes sanitaris vinculats a les cures d’infermeria.

CE10. Conèixer els processos fisiopatològics i les seves manifestacions i els factors de risc que determinen els estats de salut i malaltia en les diferents etapes del cicle vital.

CE18. Aplicar el procés d’infermeria per proporcionar i garantir el benestar, la qualitat i la seguretat de les persones ateses.

CE19. Conèixer i aplicar els principis que sustenten les cures integrals d’infermeria.

CE29. Conèixer les alteracions de salut de l’adult, identificant les manifestacions que apareixen en les diferents fases.

CE30. Identificar les necessitats de cura derivades dels problemes de salut.

CE31. Analitzar les dades recollides en la valoració, prioritzar els problemes del pacient adult, establir i executar el pla de cures, i realitzar la seva avaluació.

CE33. Seleccionar les intervencions encaminades a tractar o prevenir els problemes derivats de les desviacions de salut.

Transversals:

CT5. Adquirir nocions essencials del pensament científic.

Continguts fonamentals de l'assignatura

Els mòduls es desenvoluparan en dos eixos:

Mòdul 1: Generalitats

Mòdul 4: Assistència d’infermeria en pacients amb patologia oncològica (QT, RDT, entre altres).

Mòdul 8: Assistència d’infermeria a pacients amb alteracions otorrinolaringologies.

Mòdul 10: Assistència d’infermeria a pacients amb alteracions cardiocirculatòries.

Mòdul 11: Assistència d’infermeria a pacients amb alteracions vasculars.

Mòdul 12: Assistència d’infermeria a pacients amb alteracions renals i urològiques.

Mòdul 13: Assistència d’infermeria a pacients amb alteracions hematològiques i limfàtiques.

Mòdul 14: Assistència d’infermeria a pacients amb alteracions neurològiques.

Eixos metodològics de l'assignatura

Les classes teòriques consistiran en classes magistrals participatives amb suport de mitjans audiovisuals a la totalitat del grup. Incorporant en algunes sessions l'aportació d’experts assistencials en la temàtica, tipus conferència.

Els seminaris pràctics es realitzaran en grups reduïts amb participació activa de l’alumnat (2 - 4 grups segons campus). En les activitats de seminari es treballarà principalment a través d’estudi de casos i tallers vinculats al contingut de l'assignatura.

La simulació es durà a terme en parelles per estadis o situacions clíniques.

El desenvolupament de les activitats de seminari i simulació requeriran treball autònom de l’estudiant, i presència obligatòria a les sessions planificades. A més, es fonamentarà el treball en equip i la resolució de problemes.

JUSTIFICACIÓ ABSÈNCIES 

També es voldria informar que, donada la naturalesa d’algun seminari o simulació, es poden fer gravacions. Per tant, “la Universitat de Lleida informa que, amb finalitats docents, enregistrarà imatges que identifiquin l’alumnat i altres persones que participen en les activitats acadèmiques. El responsable del tractament d’aquestes imatges és la Universitat de Lleida (dades de contacte del representant: Secretaria General. Plaça de Víctor Siurana, 1, 25003 Lleida,sg@udl.cat; dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@udl.cat).

Aquestes imatges només s’utilitzen per impartir docència, avaluar els coneixements de l’assignatura i per a projectes de millora docent.

L'ús de les imatges respon a l'obligació legal de la UdL d’impartir i millorar la docència universitària, d'acord amb la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Les imatges, un cop enregistrades, es conserven com a mínim mentre no prescriguin les corresponents accions i reclamacions contra l'avaluació aprovada pel professorat. Es destrueixen en els termes i condicions previstes en la normativa sobre conservació i eliminació dels documents administratius de la UdL, i les taules d'avaluació documental aprovades per la Generalitat de Catalunya (http://www.udl.cat/ca/serveis/arxiu/).

La UdL no comunicarà mai aquestes dades a tercers, llevats dels casos estrictament previstos en la Llei.

Les persones interessades poden accedir a les seves imatges; sol·licitar-ne la rectificació, supressió o portabilitat; oposar-se al tractament i sol·licitar-ne la limitació, mitjançant escrit tramès a l'adreça dpd@udl.cat <mailto:dpd@udl.cat>. També poden presentar una reclamació adreçada a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://seu.apd.cat) o per mitjans no electrònics”.

Pla de desenvolupament de l'assignatura

El pla de desenvolupament en format cronograma de l’assignatura Cures d'Infermeria de l’Adult 2 amb la distribució i les dades de les sessions es penjarà al Campus Virtual a l’espai de recursos. 

Teoria

Seminaris / Seminaris Simulació (Pràctica)

Treball Autònom

Total

30 h

30 h

90 h

150 h

Sistema d'avaluació

AVALUACIÓ CONTÍNUA

Tot el contingut teòric exposat a les sessions magistrals i als seminaris serà avaluat mitjançant una prova teòrica. Per a superar-lo serà imprescindible tenir una nota igual o superior a 5. 

S’avaluarà individualment cada seminari seguint una pauta d’avaluació específica.

Els seminaris es desenvolupen setmanalment associats al contingut teòric, potenciant aspectes teòrics i pràctics. Per aquest motiu tenen caràcter obligatori i es valoren de forma contínua. 

Activitat de simulació clínica pràctica. S’avaluarà individualment seguint una pauta d’avaluació adaptada al seminari de simulació segons competències a valorar. Cal realitzar posteriorment un treball reflexiu.

S’ha d’aprovar en primera convocatòria amb una nota igual o superior a 5. L’assistència és obligatòria i no és recuperable.

 

NOTA IMPORTANTPer a dur a terme la mitjana de cada una de les parts (part teòrica, seminaris i simulació clínica) serà requisit indispensable tenir cada una d’elles aprovades amb nota mínima  5. En el cas que no se superi alguna de les parts: l’assignatura quedarà suspesa.

 

Resum procés ensenyament - aprenentatge:

Activitat Formativa Avaluació    Valor Avaluació   

Seminari:

  • Estudi de casos
  • Resolució de situacions clíniques crítiques
  • Avaluació específica de cada seminari a través d’evidències desenvolupades i aspectes d’habilitat i actitud, segons rúbrica d'observació
  • Treball grupal i/o presentació oral (rúbrica) per seminari
30%
Simulació clínica
  • Resolució casos clínics simulats a l’aula (valoració competencial: rúbrica d'observació)
  • Treball reflexiu
30%
Classes magistrals
  • Examen escrit
40%

 

AVALUACIÓ ÚNICA

Aquells estudiants amb situació d’avaluació única tenen establertes les següents activitats de caràcter semipresencial:

Estratègia Docent

Activitat Valorativa

   Valor Avaluació   

Seminari

  • Dues presentacions orals presencials: mitjans i final del semestre. Dates a confirmar.

30%

Simulació

  • Resolució casos clínics simulats  (valoració competencial: rúbrica). 
  • Treball reflexiu

30%

Teoria

  • Examen escrit

40%

Bibliografia i recursos d'informació
PDF