Castellano English
GUIA DOCENT
BASES FISIOLÒGIQUES I FARMACOLÒGIQUES PER L'ÚS I L'ADMINISTRACIÓ DE FÀRMACS
Coordinació:
IBARZ ESCUER, MARIA MERCEDES
Any acadèmic 2023-24
GUIA DOCENT: BASES FISIOLÃ’GIQUES I FARMACOLÃ... 2023-24

Informació general de l'assignatura
DenominacióBASES FISIOLÒGIQUES I FARMACOLÒGIQUES PER L'ÚS I L'ADMINISTRACIÓ DE FÀRMACS
Codi100452
Semestre d'impartició1R Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA
Caràcter
Grau/MàsterCursCaràcterModalitat
Doble titulació: Grau en Infermeria i Grau en Fisioteràpia2TRONCAL/BÀSICAPresencial
Grau en Infermeria2TRONCAL/BÀSICAPresencial
Nombre de crèdits assignatura (ECTS)6
Tipus d'activitat, crèdits i grups
Tipus d'activitatPRAULATEORIA
Nombre de crèdits33
Nombre de grups52
CoordinacióIBARZ ESCUER, MARIA MERCEDES
Departament/sINFERMERIA I FISIOTERÀPIA
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'imparticióCatalà
Professor/a (s/es)Adreça electrònica professor/a (s/es)Crèdits impartits pel professoratHorari de tutoria/lloc
CARRASCO IGNES, SONIAsonia.carrasco@udl.cat5,5
IBARZ ESCUER, MARIA MERCEDESmerce.ibarz@udl.cat5,5
MARTINS TOLO, EVA RAQUELsoclamartins@gmail.com3
RIBES MURILLO, ESTHER3
SOLIS VIDAL, SILVIAsilvia.solis@udl.cat4
Objectius acadèmics de l'assignatura

Resultades de l’aprenentatge:

Competències

Competències bàsiques:

CB2 Aplicar els coneixements a la seva feina o vocació d’una forma  professional i tenir les competències que solen demostrar-se mitjançant la elaboració i defensa d’arguments i la resolució  de problemes dins de la seva àrea d’estudi.

CB3 Capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d’estudi) per a  emetre judicis que incloguin  una reflexió sobre Mòduls rellevants de tipus social, científic o ètic.

 

Competències específiques:

CE3. Conèixer  l’ús  i   la indicació de  productes  sanitaris  vinculats  a  les  cures d’infermeria.

CE4. Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús i indicació, i els mecanismes  d’acció dels mateixos.

CE5.Utilizació dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i/o efectes derivats de la seva administració i  consum.

 

Competències Transversals:

CT3. Adquirir capacitació en  l’ús de  les  noves  tecnologies  i  de  les  tecnologies  de  la informació i la comunicació.

CT5. Adquirir nocions essencials del pensament científic.

Continguts fonamentals de l'assignatura

 

Classes teòriques:

      Seminaris:

 

Classes teòriques:

 

Seminari: Principis i exemples de prescripció. 

 

Eixos metodològics de l'assignatura

Metodologies docents:

  1. Classes magistrals.
  2. Seminaris.
  3. Treball en grup.
  4. Treball individual.
  5. Treball escrit.
  6. Estudi de cas.
Pla de desenvolupament de l'assignatura

Les classes s'estructuraràn amb exposicions teòriques i pràctiques i estudi de casos clínics de forma grupal i/o individual.

El cronograma detallat s'entregarà als alumnes a l'inici del curs acadèmic. 

 

Sistema d'avaluació

 

Mètodes d’avaluació continuada

Activitat avaluació

Descripció

%

Caràcter

Realització

Dates

Observacions

Prova escrita

50 preguntes test (inclou casos clínics) amb una sola resposta correcta.

 

50

 

Obligatori

 

Individual

Examen i recuperació períodes assignats

4 preguntes errònies anul·len una correcta.

< 50 % = 0 punts

S’inclouran preguntes de teoria i seminaris.

 

Autoavaluació

 

Preguntes, resposta múltiple.

 

 20

 

Obligatori

 

Individual

 

Període lectiu assignat

2 preguntes errònies anul·len una correcta.

Campus virtual.

Participació activa en  seminaris

Assistència activa.

15

Obligatori

Individual

Període lectiu assignat

S’assoleix el 15% si:

Participa, al menys, en el 80% dels seminaris.

Participa en les activitats plantejades (10%). 

Participa i aporta informació als debats (5%).

Presencial i/o campus virtual.

 

Exercici de síntesi

Aplicació dels coneixements adquirits al pacient polimedicat.

15

Obligatori

Grup

 

Al finalitzar el Mòdul 2

 

Campus virtual.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AVALUACIÓ ALTERNATIVA:

Per tal de facilitar a l'estudiant poder compaginar l'estudi amb el desenvolupament d'activitats laborals, l'estudiant que ho desitgi tindrà dret a renunciar a l'avaluació continuada a l'inici de curs.

Aquesta avaluació alternativa consistirà en un examen final a realitzar el mateix dia de la convocatòria d'examen corresponent a l'avaluació continuada. L'examen costarà d'una part amb 50 preguntes tipus test (les respostes errònies resten 0.25 punts) valorada amb 5 punts i  una segona part amb 5 preguntes obertes que inclouran la resolució de casos pràctics.

 

JUSTIFICACIÓ ABSÈNCIES ASSIGNATURES TEÒRIC-PRÀCIQUES

En relació a la justificació de les absències, els motius pels quals es considera que la falta és justificada, seran els mateixos que els enunciats a la Normativa de l'Avaluació i la qualificació de la docència als graus i màsters a la UdLper no assistir a les proves d'avaluació programades a la guia docent o a la web de la titulació.

Per a la resta de situacions derivades de problemes de salut, personals o familiars, es permetrà a l'estudiant canviar de dia i recuperar el seminari durant la setmana, si és possible.

Les sol·licituds de justificació d’absències que comportin la incompareixença a una prova d’avaluació hauran de ser presentades el mateix dia de l’absència. La justificació de la resta d’absències haurà de ser presentada com a molt tard en els 10 dies següents.

De forma general a l'estudiant únicament se li justificarà l'absència, però no la manca de compliment dels seus compromisos acadèmics.

Bibliografia i recursos d'informació

Llibres:

 

Referències web:

LINKS penjats a SAKAI.

 

 

PDF