Coordinació: | IBARZ ESCUER, MARIA MERCEDES |
Any acadèmic 2023-24 |
Denominació | BASES FISIOLÒGIQUES I FARMACOLÒGIQUES PER L'ÚS I L'ADMINISTRACIÓ DE FÀRMACS | ||||||||||||
Codi | 100452 | ||||||||||||
Semestre d'impartició | 1R Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||||||
Carà cter |
| ||||||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 6 | ||||||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| ||||||||||||
Coordinació | IBARZ ESCUER, MARIA MERCEDES | ||||||||||||
Departament/s | INFERMERIA I FISIOTERÀPIA | ||||||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||||||
Idioma/es d'impartició | Català |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
CARRASCO IGNES, SONIA | sonia.carrasco@udl.cat | 5,5 | |
IBARZ ESCUER, MARIA MERCEDES | merce.ibarz@udl.cat | 5,5 | |
MARTINS TOLO, EVA RAQUEL | soclamartins@gmail.com | 3 | |
RIBES MURILLO, ESTHER | 3 | ||
SOLIS VIDAL, SILVIA | silvia.solis@udl.cat | 4 |
Resultades de l’aprenentatge:
Competències bàsiques:
CB2 Aplicar els coneixements a la seva feina o vocació d’una forma professional i tenir les competències que solen demostrar-se mitjançant la elaboració i defensa d’arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d’estudi.
CB3 Capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d’estudi) per a emetre judicis que incloguin una reflexió sobre Mòduls rellevants de tipus social, científic o ètic.
Competències específiques:
CE3. Conèixer l’ús i la indicació de productes sanitaris vinculats a les cures d’infermeria.
CE4. Conèixer els diferents grups de fàrmacs, els principis de la seva autorització, ús i indicació, i els mecanismes d’acció dels mateixos.
CE5.Utilizació dels medicaments, avaluant els beneficis esperats i els riscos associats i/o efectes derivats de la seva administració i consum.
Competències Transversals:
CT3. Adquirir capacitació en l’ús de les noves tecnologies i de les tecnologies de la informació i la comunicació.
CT5. Adquirir nocions essencials del pensament científic.
Classes teòriques:
Seminaris:
Classes teòriques:
Seminari: Principis i exemples de prescripció.
Metodologies docents:
Les classes s'estructuraràn amb exposicions teòriques i pràctiques i estudi de casos clínics de forma grupal i/o individual.
El cronograma detallat s'entregarà als alumnes a l'inici del curs acadèmic.
Mètodes d’avaluació continuada |
||||||
Activitat avaluació |
Descripció |
% |
Caràcter |
Realització |
Dates |
Observacions |
Prova escrita |
50 preguntes test (inclou casos clínics) amb una sola resposta correcta. |
50 |
Obligatori |
Individual |
Examen i recuperació períodes assignats |
4 preguntes errònies anul·len una correcta. < 50 % = 0 punts S’inclouran preguntes de teoria i seminaris. |
Autoavaluació |
Preguntes, resposta múltiple. |
20 |
Obligatori |
Individual |
Període lectiu assignat |
2 preguntes errònies anul·len una correcta. Campus virtual. |
Participació activa en seminaris |
Assistència activa. |
15 |
Obligatori |
Individual |
Període lectiu assignat |
S’assoleix el 15% si: Participa, al menys, en el 80% dels seminaris. Participa en les activitats plantejades (10%). Participa i aporta informació als debats (5%). Presencial i/o campus virtual. |
Exercici de síntesi |
Aplicació dels coneixements adquirits al pacient polimedicat. |
15 |
Obligatori |
Grup |
Al finalitzar el Mòdul 2
|
Campus virtual. |
AVALUACIÓ ALTERNATIVA:
Per tal de facilitar a l'estudiant poder compaginar l'estudi amb el desenvolupament d'activitats laborals, l'estudiant que ho desitgi tindrà dret a renunciar a l'avaluació continuada a l'inici de curs.
Aquesta avaluació alternativa consistirà en un examen final a realitzar el mateix dia de la convocatòria d'examen corresponent a l'avaluació continuada. L'examen costarà d'una part amb 50 preguntes tipus test (les respostes errònies resten 0.25 punts) valorada amb 5 punts i una segona part amb 5 preguntes obertes que inclouran la resolució de casos pràctics.
JUSTIFICACIÓ ABSÈNCIES ASSIGNATURES TEÒRIC-PRÀCIQUES
En relació a la justificació de les absències, els motius pels quals es considera que la falta és justificada, seran els mateixos que els enunciats a la Normativa de l'Avaluació i la qualificació de la docència als graus i màsters a la UdLper no assistir a les proves d'avaluació programades a la guia docent o a la web de la titulació.
Per a la resta de situacions derivades de problemes de salut, personals o familiars, es permetrà a l'estudiant canviar de dia i recuperar el seminari durant la setmana, si és possible.
Les sol·licituds de justificació d’absències que comportin la incompareixença a una prova d’avaluació hauran de ser presentades el mateix dia de l’absència. La justificació de la resta d’absències haurà de ser presentada com a molt tard en els 10 dies següents.
De forma general a l'estudiant únicament se li justificarà l'absència, però no la manca de compliment dels seus compromisos acadèmics.
Llibres:
Referències web:
LINKS penjats a SAKAI.