Castellano English
GUIA DOCENT
STORYTELLING WITH DATA
Coordinació:
VILAPRIÑO TERRE, ESTER
Any acadèmic 2020-21
GUIA DOCENT: STORYTELLING WITH DATA 2020-21

Informació general de l'assignatura
DenominacióSTORYTELLING WITH DATA
Codi14709
Semestre d'impartició1R Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA
Caràcter
Grau/MàsterCursCaràcterModalitat
Màster Universitari en Investigació Biomèdica1OPTATIVAPresencial
Nombre de crèdits assignatura (ECTS)4
Tipus d'activitat, crèdits i grups
Tipus d'activitatPRAULATEORIA
Nombre de crèdits2.51.5
Nombre de grups11
CoordinacióVILAPRIÑO TERRE, ESTER
Departament/sCIÈNCIES MÈDIQUES BÀSIQUES
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant 60% in class and 40% autonomous work by students
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'impartició English
Distribució de crèdits All activities will involve practical work by students under teacher supervision. We shall use publicly available data for introducing concepts, strategies and analytical methods.
Professor/a (s/es)Adreça electrònica professor/a (s/es)Crèdits impartits pel professoratHorari de tutoria/lloc
SORRIBAS TELLO, ALBERTalbert.sorribas@udl.cat1
VAQUEIRO DE CASTRO ALVES, RUI CARLOSrui.alves@udl.cat1
VILAPRIÑO TERRE, ESTERester.vilaprinyo@udl.cat2
Informació complementària de l'assignatura

Data processing, analysis and representation are crucial for a correct interpretation of biomedical research results. This is more evident when dealing with results from data-intensive and highly complex research that integrates heterogeneous data from different sources with varying quality.

Therefore, a biomedical researcher should know the methodologies and tools available to facilitate organization, verification, analysis and representation of data in order to obtain the appropriate evidence to support the conclusions of an study.

This course will provide the student with this knowledge and train him in choosing the methodology and tools appropriate to his research.

Objectius acadèmics de l'assignatura

Learning results:

Competències


CB1 Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca

CB2 Saber aplicar els coneixements adquirits i tenir capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi

CB3 Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis

CB4 Saber comunicar les conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats

CB5 Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma

CG3 Capacitat de treball en equip, lideratge i presa de decisions.

CG4 Capacitat de pensament crític i creatiu amb el seu treball i el d'altres investigadors

CG5 Capacitat de preparar, processar i interpretar els resultats obtinguts amb rigor i aplicant les tecnologies apropiades

CG6 Saber orientar la investigació a línies d'interès mèdic i traslacional (diagnòstic i teràpia)

CG7 Ser capaços de presentar memòries científiques i articles científics que puguin ser considerats per a la seva publicació en revistes internacionals

CE4 Reconèixer les tècniques d'alt rendiment (high throughput) i ser capaços d'utilitzar les eines bioinformàtiques d'anàlisi de dades.

CT1 Tenir una correcta expressió oral i escrita

CT2 Dominar una llengua estrangera

CT3 Dominar les TIC

CT4 Respectar els drets fonamentals d'igualtat entre homes i dones, a la promoció dels Drets Humans i als valors propis d'una cultura de pau i de valors democràtics
 

Continguts fonamentals de l'assignatura
  1. Basic data description: tables, graphics, confidence intervals, and related tools that are important to understand.
  2. Story telling tools I. A sip of R: Tydiverse, Ggplot2, Plotly, Shiny, and Leaflet.
  3. Story trends from data: Linear Regression and Correlations.
  4. From complex data to a simpler story: Principal Component Analysis and Factor Analysis.
  5. Group building from data: Clusters and Dendograms.
  6. Group assignment from data: Logistic Regression, Neural Networks, and Support Vector Machine.
  7. Story telling tools II. A sip of Phyton: Seaborn, Pandas, and Numpy.
Eixos metodològics de l'assignatura
Pla de desenvolupament de l'assignatura
Sistema d'avaluació
Bibliografia i recursos d'informació

Web links, articles, data collections, etc. will be provided during the course and made available at the virtual campus.

PDF