Coordinació: | TAMARIT SUMALLA, JORDI |
Any acadèmic 2023-24 |
Denominació | TREBALL DE FI DE MÀSTER | ||||||||
Codi | 14708 | ||||||||
Semestre d'impartició | INDEFINIDA | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 28 | ||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| ||||||||
Coordinació | TAMARIT SUMALLA, JORDI | ||||||||
Departament/s | CIÈNCIES MÈDIQUES BÀSIQUES | ||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant | La major part de les hores de treball seran presencials al laboratoti exceptuant el perídoe d'escriptura de la memòria que pot ser no presencial (si es creu oportú) | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Català, castellà o anglès | ||||||||
Distribució de crèdits | El TFM és un treball pràctic dirigit per un investigador.
La càrrega és de 28 crèdits i per tant 700h de treball al laboratori a temps complet durant el segon semestre de frber a juliol) |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
ARANGO DEL CORRO, DIEGO | diego.arango@udl.cat | 1 | |
BOZIC RAFAILOVIC, MILICA | mbozic@irblleida.cat | 1 | |
CALDERO PARDO, JORDI | jordi.caldero@udl.cat | 1 | |
CANTI NICOLAS, CARLES | carles.canti@udl.cat | ,5 | |
ERITJA SANCHEZ, NURIA | nuria.eritja@udl.cat | 1 | |
HERREROS DANES, JUDIT | judit.herreros@udl.cat | ,5 | |
MARTÍNEZ BARRIOCANAL, ÀGUEDA | amartinez@irblleida.cat | 1 | |
MORA GIRAL, CONCEPCION | conchi.mora@udl.cat | 1 | |
PORTERO OTIN, MANUEL | manuel.portero@udl.cat | 1 | |
SALVANY MONTSERRAT, SARA | sara.salvany@udl.cat | 1 | |
TAMARIT SUMALLA, JORDI | jordi.tamarit@udl.cat | 0 | |
VALDIVIELSO REVILLA, JOSE MANUEL | josemanuel.valdivielso@udl.cat | 1 |
Competències Bàsiques
CB1 Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca (*)
CB2 Saber aplicar els coneixements adquirits i tenir capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi (*)
CB3 Ser capaç d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis (*)
CB4 Saber comunicar les conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats (*)
CB5 Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma (*)
Competències Generals
CG1 Saber triar i aplicar les diferents metodologies d'anàlisi molecular, bioquímic, cel·lular, genètic i fenotípic per al diagnòstic i estudi de les malalties.
CG2 Saber planificar i executar un projecte d'investigació seguint el mètode científic i la tecnologia apropiada amb alt grau d'iniciativa i compromís.
CG3 Capacitat de treball en equip, lideratge i presa de decisions.
CG4 Capacitat de pensament crític i creatiu amb el seu treball i el d'altres investigadors
CG5 Capacitat de preparar, processar i interpretar els resultats obtinguts amb rigor i aplicant les tecnologies apropiades
CG6 Saber orientar la investigació a línies d'interès mèdic i traslacional (diagnòstic i teràpia)
CG7 Ser capaços de presentar memòries científiques i articles científics que puguin ser considerats per a la seva publicació en revistes internacionals
Competències Específiques
CE1 Reconèixer i valorar la importància dels estudis realitzats en diversos organismes unicel·lulars i pluricel·lulars com a models experimentals que són essencials en l'avanç de la Medicina i les Ciències Biomèdiques
CE4 Reconèixer les tècniques d'alt rendiment (high throughput) i ser capaços d'utilitzar les eines bioinformàtiques d'anàlisi de dades.
CE7 Saber identificar les molècules i processos importants en el funcionament de les cèl·lules i reconèixer els mecanismes d'integració dels senyals externes que regulen funcions complexes com la diferenciació, la proliferació i la supervivència
Competències Transversals
CT1 Tenir una correcta expressió oral i escrita
CT2 Dominar una llengua estrangera
CT3 Dominar les TIC
CT4 Respectar els drets fonamentals d'igualtat entre homes i dones, a la promoció dels Drets Humans i als valors propis d'una cultura de pau i de valors democràtics
L'alumne amb el seu director planificaran un projecte que serà realitzat durant el segon quadrimestre del curs, partint d'una hipòtesi de partida, uns objectius i un pla de treball experimental.
L'alumne aprendrà les tècniques necessàries parar a dur a terme el projecte, realitzarà els experiments, analitzarà els resultats i n'extreurà unes conclusions.
En finalitzar la part experimental, l'alumne farà una memòria escrita del treball realitzat i el presentarà públicament davant d'un tribunal constituït per tres professors del màster.
El procés d'ensenyament-aprenentatge es realitzarà mitjançant les següents activitats:
1. Definició i característiques del Treball Final de Màster
El Treball Final de Màster (TFM) consisteix en la realització d’un treball original de recerca que suposi l’aplicació dels coneixements adquirits al llarg dels estudis de Màster, i evidenciï l’assoliment de les competències específiques, generals i transversals. El TFM pot tractar sobre qualsevol tema que estigui relacionat amb les matèries del Màster, i serà realitzat sota la supervisió d’un professor del màster o bé un investigador extern. En aquest cas caldrà que l'alumne tingui un tutor que sigui professor del màster.
2. Elecció de projecte del TFM
L'alumne pot triar de fer el TFM en un grup de l'IRBLleida o bé de fora, en funció de les seves preferències en la temàtica de la recerca.
A la pàgina web del Màster es poden trobar ofertes de TFM d'alguns grups de l'IRBLleida (www.biotecnologiasalut.udl.cat/ca/ofertes-TFM). Malgrat això, no cal limitar-se a aquestes ofertes, sino que es pot preguntar directament als investigadors que treballen en projectes interessants per l'alumne.
El coordinador orientarà i ajudarà a trobar grup als alumnes que estiguin dubtosos o que no trobin el que busquen.
3. Inscripció del TFM
Un cop l'alumne tingui supervisor i projecte haurà de fer la sol·licitud d’inscripció del TFM i presentar-la al Coordinador del Màster (abans de la primera setmana del mes de febrer)
4. Realització del treball experimental
L'alumne, si vol, pot integrar-se al grup de recerca des de l'inici de curs, i així pot començar a aprendre les tècniques que li faran falta després. A partir del mes de febrer fins al juny, l'alumne s'haurà de dedicar a temps complet a la realització de la part experimental del TFM.
Amb l'ajut del supervisor, l'alumne haurà de plantejar-se una hipòtesi i uns objectius, i planificar els experiments. També aprendrà les tècniques necessàries per a dur a terme la recerca, realitzarà els experiments i analitzarà els resultats per a extreure'n unes conclusions.
5. Elaboració de la Memòria del TFM
Un cop finalitzada la part experimental, l'alumne elaborarà una memòria científica del treball realitzat amb els elements característics següents:
La memòria tindrà una extensió de 30-50 pàgines amb lletra Arial o Helvètica de tamany mínim 11 i interlineat de 1.5.
L’alumne dipositarà 3 exemplars impresos i enquadernats al Coordinador del Màster dins dels terminis establerts. Així mateix dipositarà una còpia en format electrònic a Activitats de l'Espai Virtual de l'assignatura Treball Final de Màster (14708). Les dates exactes seran indicades pel coordinador al principi de cada curs. De forma orientativa aquestes seran:
1r termini: finals de juny
2n termini: mitjans setembre
6. Defensa Oral
L’exposició oral i pública no excedirà els 15 min i el debat amb el tribunal serà d’uns 15 min. El temps total per la defensa de cada TFM no pot excedir els 40 min. Aquestes es duran a terme aproximadament 15 dies dies després de haver-se dipositat el TFM.
Composició de la Comissió avaluadora
El tribunal que avaluarà el TFM estarà composat per 3 membres, un dels quals pot pot ser professor i/o investifgador extern al màster: Dos membres nomenats per la Comissió d'Estudis del Màster que actuaran com a Avaluador-1 i Avaluador-2 i el professor coordinador del màster que actuarà com a Avaluador-3 de la Comissió. La Comissió d'Estudis del Màster decidirà la composició dels tribunals suplents.
Avaluació del TFM
L’avaluació del treball de l’alumne es farà en base a les rúbriques disponibles a l’espai virtual del TFM.
El director del treball valorarà l’execució del treball experimental de l’alumne utilitzant la “Fitxa d'avaluació del director”
Cada membre del tribunal avaluarà la memòria escrita i la defensa oral utilitzant la “Fitxa d'avaluació de la comissió”.
La nota final de l’alumne serà la resultant de la mitjana de les quatre qualificacions obtingudes.
http://www.aqu.cat/doc/doc_18533565_1.pdf
https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-94-007-7714-9
https://ieeexplore.ieee.org/document/6921453
https://sites.duke.edu/scientificwriting/