Castellano English
GUIA DOCENT
RECERCA EN CRONICITAT, POLÍTIQUES I PRÀCTIQUES SOCIALS
Coordinació:
BARALLAT GIMENO, EVA
Any acadèmic 2017-18
GUIA DOCENT: RECERCA EN CRONICITAT, POLÍTIQU... 2017-18

Informació general de l'assignatura
DenominacióRECERCA EN CRONICITAT, POLÍTIQUES I PRÀCTIQUES SOCIALS
Codi14069
Semestre d'impartició2N Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA
Caràcter
Grau/MàsterCursCaràcterModalitat
Màster Universitari en Recerca en Salut1OPTATIVASemipresencial
Nombre de crèdits ECTS18
Grups1GG,1GM
Crèdits teòrics0
Crèdits pràctics0
CoordinacióBARALLAT GIMENO, EVA
Departament/sINFERMERIA I FISIOTERÀPIA
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant
120 horas presenciales
330 horas de trabajo autónomo
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'imparticióCASTELLANO
CATALÁN
INGLÉS
Horari de tutoria/llocA convenir
Professor/a (s/es)Adreça electrònica professor/a (s/es)CrèditsHorari de tutoria/lloc
BARALLAT GIMENO, EVAebarallat@dif.udl.cat5
CANTILLO MONJO, MANOLImanoli.cantillo@uvic.cat1,8
LLEOPART COLL, TERESAteresa.lleopart@uvic.cat3,6
RAMON ARIBAU, ANNAanna.ramon@uvic.cat0
VALENZUELA PASCUAL, FRANCESCfvp1969@infermeria.udl.cat1
AGUILERA RODA, MIREIAmireia.aguilera@uvic.cat1,8
ALCONADA ROMERO, ÁLVAROalvaro.alconada@dif.udl.cat1
BRIONES VOZMEDIANO, ERICA TULAerica.briones@infermeria.udl.cat1
GEA SÁNCHEZ, MONTSERRATmontse.gea@infermeria.udl.cat1
JEREZ ROIG, JAVIERjavier.jerez@uvic.cat1,8
Informació complementària de l'assignatura

En el context del Màster Interuniversitari en Investigació en Salut, l'assignatura optativa Recerca en cronicitat, polítiques i pràctiques socials conforma un dels cinc itineraris en els quals s'especialitza el màster. Al llarg del màster i simultàniament, l'estudiant adquireix coneixements en metodologia de la investigació i els aplica a un tema d'interès en l'àmbit de la cronicitat, les polítiques i les pràctiques socials.

 

El propòsit de l'itinerari és oferir a l'estudiant totes les eines disponibles perquè pugui realitzar un projecte de recerca relacionat amb la cronicitat i les pràctiques socials juntament amb el treball de camp, l'anàlisi i la interpretació de les dades i la redacció final d'un pre -projecte de  Treball Fi de Màster.

 

Aquesta assignatura té assignada una càrrega lectiva total de 18 ETCS, que equivalen a 450 hores de treball efectiu de l'estudiant. Aquest temps es reparteix entre la realització de diverses activitats docents virtuals encaminades a la consecució dels objectius i l'adquisició de les competències.

 

Objectius acadèmics de l'assignatura

Resultat d'aprenentatge:

Competències

 

competències Bàsiques

CB2 Saber aplicar els coneixements adquirits i tenir capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi

CB5 Posseir les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

competències Generals

CG3 la persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de reconèixer les estratègies de recerca adequades per a realitzar estudis específics i dissenys d'investigació.

CG5 la persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.

 

competències Específiques

CE8. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç de dissenyar un projecte d'investigació en l'àmbit de la salut dins d'un context específic.

CE9. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de formular i identificar problemes de salut i aplicar les teories i tècniques concretes per a la seva anàlisi

Continguts fonamentals de l'assignatura

 

Continguts de l'assignatura

  • Incerteses, necessitats d'informació i recerca de preguntes rellevants sobre d la cronicitat, política i les pràctiques socials  

  • Principals revistes i publicacions relacionades amb la cronicitat, política i les pràctiques socials  

  • Disseny d'estudis i mesures més freqüents utilitzades.

  • Fonts d'informació específiques i altres recursos per al disseny d'estudis sobre de la cronicitat, política i les pràctiques socials  

  • Instruments de mesura relacionats amb la cronicitat, política i les pràctiques socials  

  • Actualització de l'evidència en el camp de la cronicitat, política i les pràctiques socials  

  • Principals grups de recerca i fonts de finançament de projectes relacionats amb la cronicitat, política i les pràctiques socials  

  • Noves de tendències de recerca internacional en la cronicitat, política i les pràctiques socials  

Eixos metodològics de l'assignatura

Atès que el màster és semipresencial i que l'avaluació serà individual i grupal, la metodologia docent utilitzada serà múltiple: classes magistrals, seminaris, debats dirigits, pràctiques d'investigació, treball individual, treball en grup i tutories.

 

A continuació es detallen la relació d'activitats:

 

activitats formatives

 

A continuació es detallen les diferents activitats en funció de si l'estudiant desenvolupa el projecte d'investigació vinculat a l'itinerari / especialitat. 

1.      Opció A: Estudiant amb projecte d'investigació vinculat a l'especialitat:

Seminaris Internacionals (International seminar):  les experiències en el context nacional i internacional, seran impartides per professors altament qualificats en el seu àmbit. Es pot consultar en l'horari del curs el calendari dels seminaris internacionals: http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html 

Pràctiques d'investigació:  l'estudiant  col·laborarà en algun dels projectes de recerca que es presentaran al començament de l'itinerari (segons disponibilitat).

 

Treball individual de l'alumne:  l'estudiant, sota la supervisió del tutor que serà la mateixa persona que el tutoritzarà a les pràctiques, desenvoluparà el projecte de recerca que podrà anar vinculat o no al treball fi de Màster. Per a això realitzarà activitats de recerca i lectura d'informació i de preparació del treball.

 

Treball en grup  ( Seminaris seguiment del projecte de recerca):  L'estudiant participarà en sessions grupals a distància per elaborar i compartir el desenvolupament del treball individual (projecte de recerca). Participarà en processos de pluja d'idees (mitjana-wiki) i discussions amb diferents graus de direcció (google groups, Skype). En l'apartat Pla de desenvolupament es pot consultar el calendari dels seminaris de seguiment del projecte de recerca.

 

Jornada virtual:  l'estudiant compartirà amb la resta de companys dels diferents itineraris el projecte d'investigació. La jornada serà el 20 de juny de 2017. En ser una activitat conjunta, s'informarà del seu desenvolupament des de la coordinació del màster.

2.      Opció B: Estudiant sense projecte de recerca vinculat a l'especialitat:

 

Seminaris Internacionals (International seminar):  les experiències en el context nacional i internacional, seran impartides per professors altament qualificats en el seu àmbit. Es pot consultar en l'horari del curs el calendari dels seminaris internacionals: http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html 

Seminaris teoricopràctics:  es treballaran els continguts descrits anteriorment a través de diferents metodologies (visualitzar vídeos, fer recerca d'informació, etiquetar i catalogar referències o participar en fòrums / debats). Durant el curs s'aniran publicant al Campus Virtual, a l'apartat de Recursos-Seminaris els  temes  i en l'apartat d'Activitats, les diferents  activitats  que l'alumna i l'alumne,  de manera individual , haurà de lliurar en els dies assenyalats en l'apartat Pla de desenvolupament.

 

 

 

Pla de desenvolupament de l'assignatura

calendari:

 

Període de classes: abril a juny de 2017

 

A continuació es detalla el calendari de les diferents activitats.


 

activitat

professor responsable

Tema 1. Incerteses, necessitats d'informació i recerca de preguntes rellevants sobre cronicitat, polítiques i pràctiques socials

Manoli Cantillo

 

Tema 2. Principals revistes i publicacions, fonts d'informació específiques i altres recursos per al disseny d'estudis sobre la cronicitat, les polítiques i les pràctiques socials

Teresa Lleopart Coll

 

(2 setmanes)

 

Tema 3. Dissenys d'estudis i instruments de mesura més freqüents utilitzats relacionats amb la cronicitat, polítiques i pràctiques socials

 

(2 setmanes)

 

Tema 4. Principals grups de recerca i fonts de finançament de projectes relacionats amb la cronicitat, polítiques i pràctiques socials

Manoli Cantillo

Sandra Ezquerra

 

Tema 5. Actualització de l'evidència i noves tendències en el camp de la cronicitat, polítiques i pràctiques socials.

Fran Valenzuela

Eva Barallat



 

Calendari Seminaris seguiment del projecte de recerca i exposició final

dades

metodologia

activitat

professor responsable

26 o 27 abr

seminari En grup

Marc teòric i objectius

Eva Barallat Gimeno

Maig 10

seminari En grup

disseny metodologia

Eva Barallat Gimeno

Juny 20

jornada pre-projectes

presentació en públic

Eva Barallat Gimeno

 

 

 

Sistema d'avaluació

 

Avaluació continuada

 

A continuació es detalla com s'avaluaran les diferents activitats formatives segons les opcions:

 

1. Opció A: Estudiant amb projecte d'investigació vinculat a l'especialitat:

 

Seminaris internacionals (30%)

L'estudiant haurà d'assistir al 80% dels seminaris programats. Consulteu els horaris dels International Seminar ( http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html ).

 

Pràctiques d'investigació  (35%)

L'estudiant realitzarà 70,5h de pràctiques d'investigació. L'estudiant desenvoluparà una memòria d'activitats, la pauta es podrà consultar a l'apartat de Recursos-Avaluació.

 

Projecte d'investigació: treball escrit i presentació oral (35%)

- Treball escrit (20%)

El projecte de recerca s'avaluarà seguint la pauta d'avaluació que s'ha fet servir a l'assignatura  Elaboració i gestió de projectes.

- Seguiment del projecte de recerca (5%)

S'avaluarà la participació de l'estudiant en els seminaris de seguiment del projecte.

- Presentació del projecte de recerca a la jornada presencial (10%)

En ser una activitat comuna a tots els itineraris, s'avaluarà la participació de l'estudiant en la mateixa seguint els criteris que indiqui la coordinació del màster.

 

2. Opció B: Estudiant sense projecte de recerca vinculat a l'especialitat:

 

Seminaris internacionals (30%)

L'estudiant haurà d'assistir al 80% dels seminaris programats. Consulteu els horaris dels International Seminar:

(http://www.masterenrecercasalut.udl.cat/ca/calendari-horaris/semestres.html).

 

Seminaris teoricopràctics  (35%)

Per a cadascuna de les activitats s'exposaran els criteris d'avaluació, que variarà segons sigui la metodologia.

 

Projecte de recerca vinculat a una altra especialitat (35%)

La nota serà l'obtinguda en l'altra especialitat en la qual l'estudiant desenvolupa el projecte d'investigació.

 

Quadre resum

 

opció A

Projecte d'investigació 

vinculat a l'especialitat

opció B

Sense projecte d'investigació

 vinculat a l'especialitat

activitat

percentatge

activitat

percentatge

seminaris internacionals

30%

seminaris internacionals

30%

pràctiques

d'investigació

35%

Seminaris teoricopràctics

35%

Projecte d'investigació:

treball escrit i presentació oral

35%

Projecte d'investigació

 vinculat a una altra especialitat

35%

 

NOTA IMPORTANT:  Per sumar les notes de cadascuna de les parts, serà requisit indispensable tenir cadascuna d'elles aprovades amb una nota mínima de 5. En el cas que no se superi alguna de les parts, l'assignatura quedarà suspesa.


 

Recuperació avaluació continuada

 

En el cas que no se superi l'avaluació continuada, la data de recuperació serà el  4 i 5 de juliol .

 

 

Bibliografia i recursos d'informació


 

llibres

  • Guia de presentación del treball de fi de màster. Facultat d’Infermeria.Universitat de Lleida

  • Argimón Pallàs, JM; Jiménez Vila, J. Mètodes d'investigació clínica i epidemiològica. 3a ed. Madrid [etc.]: Elsevier, 2004.

  • Huth, EJ Com escriure i publicar treballs en ciències de la salut versió espanyola: Marta Pulido Barcelona Edicions Científiques i Tècniques, 1992.

  • Polit, DF Investigació científica en ciències de la salut principis i mètodes. 6a ed. Mèxic [etc.]: McGraw-Hill Interamericana, 2000.

  • Gray, JA Muir. Atenció sanitària basada en l'evidència. Madrid: Churchill Livingstone, 1997.

  • Burns N, Grove SK. Investigació en infermeria (3a ed). Madrid: Elsevier Espanya; 2004.

Icart MT, Fuentelsaz C, Pulpón AM. Elaboració i presentació d'un projecte d'investigació i una tesina. Ed. De la Universitat de Barcelona. 2006

Articles i revistes

 


 

La bibliografia s'anirà penjant a mesura que es desenvolupi l'assignatura.


 

PDF