Coordinació: | NUIN ORRIO, CARMEN |
Any acadèmic 2017-18 |
Denominació | COMUNICACIÓ I TRANSFERÈNCIA DELS RESULTATS D'INVESTIGACIÓ EN SALUT | ||||||||
Codi | 14066 | ||||||||
Semestre d'impartició | 1R Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits ECTS | 6 | ||||||||
Grups | 1GG | ||||||||
Crèdits teòrics | 0 | ||||||||
Crèdits pràctics | 0 | ||||||||
Coordinació | NUIN ORRIO, CARMEN | ||||||||
Departament/s | INFERMERIA I FISIOTERÀPIA | ||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant | - 45 hores presencials.
- 105 hores treball autònom. | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Català, castellà i anglès. |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica
professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
BOTIGUÉ SATORRA, MARIA TERESA | teresa.botigue@dif.udl.cat | 3 | |
MILÀ VILLARROEL, RAIMON | raimon.mila@uvic.cat | 0 |
Resultat d'aprenentatge: Saber transmetre d'una manera clara i sense ambigüitats a un públic especialitzat o no, resultats procedents de la investigació científica i tecnològica o de l'àmbit de la innovació més avançada, així com els fonaments més rellevants sobre els quals se sustenten.
Competències Bàsiques:
CB4. Saber comunicar les conclusions -i els coneixements i raons últimes que les sustenten- a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
Competències Generals:
CG2. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha d'identificar els fonaments de la intervenció basada en l'evidència i aplicar-los en la presa de decisions en la pràctica clínica.
Competències Específiques:
CE5. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç d'emprar instruments d'avaluació crítica d'articles d'investigació qualitatius i quantitatius.
CE6. La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de posseir coneixements i aplicar el llenguatge d'escriptura científica en la comunicació de resultats de salut.
- La transferència del coneixement i els formats de comunicació.
- Lectura crítica. Eines d'avaluació d'un article científic.
- Fonaments de la redacció científica. Preparació d'un manuscrit.
- Estructura i contingut d'un article original, de revisió i d'altres.
- Revisió de manuscrits. Punts crítics i procés editorial.
- Estructura i contingut d'una comunicació oral / pòster.
- Pràctica basada en l'evidència. Base per al seu desenvolupament. El pensament crític.
- Revisió sistemàtica, metaanàlisis i metasíntesis.
- De la recerca a la pràctica: guies de pràctica clínica.
- Classe magistral.
- Resolució d'exercicis i problemes.
- Treball individual de l'alumne: lectures, recerca d'informació, preparació de treballs, preparació d'activitats d'avaluació continuada.
- Treball en grup: elaborar i compartir informació, participar en processos de pluges d'idees i discussions amb diferents graus de direcció.
- Seminaris (aprenentatge col·laboratiu).
- Tutories individuals i en grup.
Es realitzaran 3 sessions presencials segons calendari i la resta de continguts seran presentats mitjançant presentacions virtuals.
L'alumnat haurà de realitzar activitats d'avaluació continuada en el transcurs de l'assignatura i un treball en grup.
Activitat |
% Avaluació |
Assistència i participació a les classes magistrals, seminaris i tutories |
30% |
Activitats individuals d'avaluació continuada |
35% |
Treball en grup |
35% |
Llibres |
Alfaro R. Pensamiento crítico y juicio clínico en enfermería. Barcelona: Ed. Masson; 2009. Icart-Isern MT, Pulpón AM, editors. Cómo elaborar y presentar un proyecto de investigación, una tesina y una tesis. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona; 2012. |
Articles i revistes |
Abad E, Monistrol O, Altarribas E, Paredes A. Lectura crítica de la literatura científica. Enferm Clín. 2003;13(1):32-40. Berra S, Elorza-Ricart JM, Estrada MD, Sánchez E. Instrumento para la lectura crítica y la evaluación de estudios epidemiológicos transversales. Gac Sanit. 2008;22(5):492-7. Erren TC, Cullen P, Erren M, Bourne PE. Ten Simple Rules for a Good Poster Presentation. PLoS Comput Biol. 2007;3:e102. Gómez Ortega OR, Amaya Rey MC. ICrESAI-IMeCI: instrumentos para elegir y evaluar artículos científicos para la investigación y la práctica basada en evidencia. Aquichan. 2013;13(3):407-420. Navarro Puerto MA, Ruiz Romero F, Reyes Domínguez A, Gutiérrez Ibarlucea I, Hermosilla Gago T, Alonso Ortiz del Río C, et al. ¿Las guías que nos guían son fiables? Evaluación de las guías de práctica clínica españolas. Rev Clin Esp. 2005;205(11):533-540. |