Coordinació: | GOMEZ ARBONES, XAVIER |
Any acadèmic 2017-18 |
Denominació | ANÀLISI DE DADES EN LA INVESTIGACIÓ EN SALUT 1 | ||||||||
Codi | 14064 | ||||||||
Semestre d'impartició | 1R Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits ECTS | 6 | ||||||||
Grups | 1GG | ||||||||
Crèdits teòrics | 0 | ||||||||
Crèdits pràctics | 0 | ||||||||
Coordinació | GOMEZ ARBONES, XAVIER | ||||||||
Departament/s | MEDICINA | ||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant | Classes presencials: 7,5 hores
La resta d'hores són de treball autònom i tutoritzat de l'estudiantat | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Català, Castellà i algun material en anglès |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits | Horari de tutoria/lloc |
GOMEZ ARBONES, XAVIER | xga@medicina.udl.cat | 6 |
Conèixer els conceptes bàsics necessaris per al disseny, execució, anàlisi i interpretació d'estudis d'investigació.
Ser capaços de dissenyar una base de dades adequada a un estudi d'investigació i omplir-la amb els resultats del mateix. Aprendre a validar els resultats i la base de dades.
Reflexionar sobre el concepte de probabilitat i variabilitat biològica. Reconèixer en la bioestadística i epidemiologia una eina per treballar amb mostres.
Conèixer i diferenciar els mètodes estadístics més utilitzats en biomedicina, tant descriptius com analítics.
Reflexionar sobre la p i el concepte de potència.
Saber interpretar els resultats de les proves estadístiques.
Ser capaç d'interpretar i valorar la idoneïtat dels mètodes estadístics.
Aprendre els fonaments del maneig de programari estadístic.
Elaborar una base de dades informatitzada i ser capaç d'analitzar les dades per extreure conclusions
Transformar i operar amb variables. Aplicar procediments estadístics per descriure i comparar. Reflexionar sobre quins són els estadístics, mètodes de síntesi d'informació i els diagrames més adequats en funció de les dades i projecte.
Competències específiques:
La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç d'emprar instruments d'avaluació crítica d'articles d'investigació qualitatius i quantitatius.
La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de posseir coneixements i aplicar el llenguatge d'escriptura científica en la comunicació de resultats de salut
La persona titulada amb el màster de recerca en salut ha de ser capaç de descriure i aplicar les tècniques més habituals per explorar i analitzar les dades, les relacions entre variables o categories i el contrast d'hipòtesis tant en investigació quantitativa com qualitativa.
Introducció a l'estadística descriptiva.
Estadístics descriptius de centralització, dispersió i s posició.
Nocions de probabilitat, confiança i significació de contrastos en estadística inferencial.
Contrast d'Independència entredues variables qualitatives: Chi-Quadrat.
Contrast de normalitat d'una variable numèrica.
Contrast per una variable d'numèrica observada en dues mostres: t de Student, Mann-Withney.
Contrast d'una variable numèrica en tres o més poblacions: ANOVA i Kruskal-Wallis.
Estudi conjunt de dues variables en una mostra. Correlació lineal i regressió.
La metodologia docent està dirigida al desenvolupament de l’aprenentatge de l’alumne a través de classes teòriques-seminaris, casos i activitats dirigides amb la participació de l’estudiantat, a banda del treball autònom i en petit grup que l’alumne haurà de desenvolupar seguint problemes i supòsits plantejats.
Les exposicions seran recolzades amb iconografia (diapositives i transparències) i presentacions amb ordinador (canó de projecció).
Els alumnes treballen en grups i de forma individualitzada les activitats plantejades.
L’activitat no presencial es gestiona a través del Campus Virtual (CV) de la UdL.
25/10/2016. 09:30-14:00. Sessió 1
14/12/2016. 09:30-14:00. Sessió 2
10/01/2017. 09:30-14:00. Sessió 3
Assistència i participació a les classes magistrals, pràctiques, seminaris i tutories. Percentatge: 30%
Activitats individuals d'avaluació continuada i treball en grup. Percentatge: 35%
Treball en grup. Percentatge: 25%
Prova tipus test. Percentatge: 10%
El primer es comentarà amb l'estudiantat les condicions d'avaluació.
Llibres bàsics: