Coordinació: | MARTÍNEZ NAVARRO, ORIOL |
Any acadèmic 2018-19 |
Denominació | CINESITERAPIA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Codi | 102717 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Semestre d'impartició | 1R Q(SEMESTRE) AVALUACIÓ CONTINUADA | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Caràcter |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Coordinació | MARTÍNEZ NAVARRO, ORIOL | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departament/s | INEFC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Idioma/es d'impartició | Català - Castellà. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Horari de tutoria/lloc | Davínia Curià Sales
Despatx 1.06/ horari a convenir David Carreras Despatx INEFC/ horari a convenir |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
CABAU MANAU, LAIA | laiacabau@infermeria.udl.cat | 4,5 | |
FERNÁNDEZ LAGO, HELENA | helena.fernandez@dif.udl.cat | 6 | |
MARTÍNEZ NAVARRO, ORIOL | oriolmn@dif.udl.cat | 6 | |
TICO CAMI, JORDI | jtico@inefc.udl.cat | 3 | |
VERDEJO AMENGUAL, FRANCISCO JOSÉ | x.verdejo@dif.udl.cat | 4,5 |
Recomanació del professorat:
Es recomanen coneixements mínims d’anglès.
És recomanable portar la matèria al dia.
Resultats d'aprenentatge:
1 Definir els objectius generals i específics per a l'aplicació del tractament fisioterapèutic
2 Dissenyar exercicis terapèutics per al tractament de patologies i lesions ortopèdiques, traumatològiques, reumatològiques i esportives
3 Escollir els procediments de cinesiteràpia, mobilització, manipulació, massoteràpia o altres tècniques pròpies de la fisioteràpia que siguin més adequats segons la patologia presentada.
4 Analitzar críticament les situacions clíniques per desenvolupar un bon pla d'intervenció atenent a criteris d'adequació, validesa i eficiència.
5 Preparar l'entorn en què es duran a terme les sessions de Fisioteràpia perquè s'adapti a les necessitats del pacient.
6 Adquirir coneixements i habilitats manuals per a la correcta mobilització passiva de les diferents articulacions.
7 Adquirir coneixements i habilitats per a la correcta preescripció i realització de l'exercici terapèutic.
- Comunicar-se de manera efectiva i clara, tant de forma oral com escrita, amb els usuaris del sistema sanitari així com amb altres professionals.
- Saber treballar en equips professionals com a unitat bàsica en què s'estructuren de forma uni o multidisciplinària i interdisciplinària els professionals i altre personal de les organitzacions assistencials.
- Incorporar els principis ètics i legals de la professió a la pràctica professional, així com integrar els aspectes socials i comunitaris en la presa de decisions.
- Correcció en l'expressió oral i escrita.
- Domini d'una llengua estrangera.
- Capacitat d’aplicar els coneixements en la pràctica.
- Capacitat d’anàlisi i síntesi.
- Planificació i gestió del temps.
- Habilitats de gestió de la informació.
- Capacitat de crítica i d’autocrítica.
- Capacitat per generar noves idees.
MÒDUL 1: INTRODUCCIÓ.
MÒDUL 2:
A. CINESITERÀPIA ACTIVA (general):
B. CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF):
MÒDUL 3: CINESITERÀPIA PASSIVA (general):
MÒDUL 4: ARTICULACIONS EESS:
MÒDUL 5: ARTICULACIONS EEII:
MÒDUL 6: TRONC I CAP
Descripció: |
Activitat (1) |
HTP (2) (Hores|Minuts) |
HTNP (3) (Hores|Minuts) |
MÒDUL 1: INTRODUCCIÓ.
|
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 2.B: CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF): Funció neuromuscular |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula
|
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 2.B: CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF): Valoració neuromuscular. |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 2.A: CINESITERÀPIA ACTIVA (general). |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 2.B: CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF): Exercicis de reforçament muscular |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 2.A: CINESITERÀPIA ACTIVA (general). |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 2.B: CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF): Exercicis de reforçament muscular |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 3: CINESITERÀPIA PASSIVA (general): |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 2.B: CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF): Exercicis de reforçament muscular |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 3: CINESITERÀPIA PASSIVA (general): |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 3.B: CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF): Progressió d’exercicis |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 4: ARTICULACIONS EESS (teràpia manual passiva) |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 3.B: CINESITERÀPIA ACTIVA (INEF): Progressió d’exercicis |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 4: ARTICULACIONS EESS |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 4: ARTICULACIONS EESS |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 4: ARTICULACIONS EESS |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 5: ARTICULACIONS EEII |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 4: ARTICULACIONS EESS |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 5: ARTICULACIONS EEII |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 5: ARTICULACIONS EEII |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 5: ARTICULACIONS EEII |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 5: ARTICULACIONS EEII |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 6: TRONC I CAP |
Lliçó magistral i classes participatives Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
MÒDUL 6: TRONC I CAP |
Seminari i debats Pràctiques d’aula |
2 Hores |
3 Hores |
(1) Metodologies docents
(2) HTP = Hores de Treball Presencial
(3) HTNP = Hores de Treball No Presencial
Activitats formatives
Objectius |
Activitats d'Avaluació |
Criteris |
% |
O/V (1) |
I/G (2) |
Observacions |
---|---|---|---|---|---|---|
MÒDULS 1-6 |
Exàmen Teòric |
Test 32 + 4 preguntes curtes |
35 |
O/V |
I |
|
MÒDULS 1-6 |
Valoració de les habilitats adquirides en les pràctiques d'aula |
Resolució pràctica d’un cas clínic |
40 |
O/V |
I |
|
MÒDULS 1-6 |
Treball en grup |
Resolució d’un cas clínic i aplicació de l'exercici terapèutic corresponent |
15 |
O/V |
G |
|
Seminaris: Assistència i participació activa als seminaris. Treballs de seminari |
10 |
|||||
Objectius |
Activitats d'Avaluació |
Criteris |
% |
O/V (1) |
I/G (2) |
Observacions |
Temes |
Exàmen Teòric de recuperació |
Test 40 + 4 preguntes curtes |
50 |
O |
I |
|
Tema |
Valoració de les habilitats adquirides en les pràctiques d'aula |
Resolució pràctica d’un cas clínic o tècnica |
50 |
O |
I |
L’avaluació d’aquesta assignatura serà continuada i per tant si la mitja ponderada de totes les notes dona aprovat (5), llavors l’assignatura s’haurà superat. El càlcul d’aquesta mitja només és farà en el cas que s’arribi al 5 de nota en cadascuna de les diferents avaluacions que es facin. En al cas que la mitja quedi suspesa, només s’haurà de recuperar l’activitat d’avaluació suspesa.
En el cas que algú no opti per l’avaluació continuada i per aquells alumnes que no superin l’assignatura segons els criteris establerts s’haurà de realitzar un examen final teòric i pràctic de tots els blocs.
Tant l’examen teòric que es realitzarà al final de l’assignatura com l’examen de recuperació constaran de 40 preguntes tipus test (de 4 possibles respostes, de les quals només hi haurà una verdadera, amb un descompte de 0,25 per error) i quatre preguntes curtes. Les 32 preguntes tipus test equivaldran al 50% de la nota d’aquest examen; les 4 preguntes curtes equivaldran a l’altre 50%.
En quan als seminaris, el professor portarà un registre anecdòtic de l’alumnat. Aquest registre farà referència als coneixements tant teòrics com pràctics de l’alumnat als seminaris o classes pràctiques i a la qualificació dels treballs realitzats durant els seminaris.
En quan al treball grupal, cada grup realitzarà un treball que s’haurà d’entregar com a data límit el 21 de decembre del 2018. El treball serà la resolució d’un cas clínic. L’important serà establir un bon raonament clínic on s’integri el concepte exercici terapèutic, el procediment diagnòstic en teràpia manual i els fonaments de la teràpia manual en relació al trastorn.
Donat que aquesta és una assignatura que combina contínuament la teoria amb la pràctica l’assistència és obligatòria en un 80% per poder aprovar l’assignatura.
(1)Obligatòria / Voluntària
(2)Individual / Grupal
Sistemes d'avaluació
General:
Complementària