GUIA DOCENT
CIRURGIA MAXILOFACIAL
Coordinació: | VENTIN PALACIN, RAMON |
Informació general de l'assignatura
Denominació | CIRURGIA MAXILOFACIAL |
Codi | 100570 |
Semestre d'impartició | 2N SEMESTRE - GRAU- JUN/SET |
Caràcter | Grau/Màster | Curs | Caràcter | Modalitat | Grau en Medicina | 5 | OPTATIVA | Presencial |
|
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 3 |
Tipus d'activitat, crèdits i grups | Tipus d'activitat | PRAULA | TEORIA |
---|
Nombre de crèdits | 1.5 | 1.5 |
---|
Nombre de grups | 4 | 1 |
---|
|
Coordinació | VENTIN PALACIN, RAMON |
Departament/s | CIRURGIA |
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
VENTIN PALACIN, RAMON | ramon.ventin@udl.cat | 3,01 | |
Objectius acadèmics de l'assignatura
L'assignatura de cirurgia maxil•lofacial es constitueix com una assignatura eminentment pràctica, en la qual després d'unes lliçons magistrals introduïm l'alumne en consultes externes i quiròfans a temps real, fent partícips als alumnes des del primer moment. La recerca d'informació encaminada als problemes clínics com a treball personal dels alumnes genera una pro activitat en el procés quirúrgic i la presentació oral del seu treball recapitula la tasca científica de qualsevol investigador presentant el seu treball en qualsevol congrés (cirurgia, fotografia, resultats, doctrina i impressions personals) estimulant la seva creativitat.
Les facultats de medicina s'enfronten a un repte formatiu de professionals Metges no especialistes, però en l'examen MIR s'enfronten comunament a preguntes de super especialistes, sent en ocasions habitual rivalitzar en continguts amb les escoles de preparació a l'examen Mir. La missió de l'assignatura de Maxil•lofacial com a optativa és oferir una visió real i sense simulacions o maquillatges de laboratori, a un grup d'alumnes en els que la vocació pogués ser quirúrgica, generant-un coneixement exacte de l'especialitat, perquè quan s'enfrontin al dilema de l' elecció de la seva especialitat, puguin prendre la decisió amb millor coneixement de pràctica.
El model de formació que promou l’Espai Europeu d’Ensenyament Superior (EEES), amb la consideració del alumne en el centre del procés formatiu, incorpora el concepte de competència, sobre el que es basa tot el procés d’ensenyament-aprenentatge.
Aquest concepte fa referència a la formació dirigida cap a l’activitat laboral i professional tant en coneixements, com en habilitats i actituds. L’alumne ha d’arribar a assolir al final de la seva formació un nivell en l’aplicació de coneixements i habilitats en determinades circumstàncies