Castellano English
GUIA DOCENT
CLÍNICA GINECOLÒGICA I OBSTÈTRICA
Coordinació:
GONZALEZ TALLADA, F. XAVIER
Any acadèmic 2019-20
GUIA DOCENT: CLÍNICA GINECOLÒGICA I OBSTÈT... 2019-20

Informació general de l'assignatura
DenominacióCLÍNICA GINECOLÒGICA I OBSTÈTRICA
Codi100559
Semestre d'impartició2N SEMESTRE - GRAU- JUN/SET
Caràcter
Grau/MàsterCursCaràcterModalitat
Grau en Medicina6OBLIGATÒRIAPresencial
Nombre de crèdits assignatura (ECTS)6
Tipus d'activitat, crèdits i grups
Tipus d'activitatPRACLIN
Nombre de crèdits6
Nombre de grups1
CoordinacióGONZALEZ TALLADA, F. XAVIER
Departament/sCIRURGIA
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'imparticióCatalà i Castellà
Professor/a (s/es)Adreça electrònica professor/a (s/es)Crèdits impartits pel professoratHorari de tutoria/lloc
ANTORN SANTACANA, MARIA TERESAmaria.anton@udl.cat3
CALVO REDOL, ANA ROSAana.calvo@udl.cat4,5
GONZALEZ TALLADA, F. XAVIERxavier.gonzalez@udl.cat7,5
MAESTRE MIR, EMILIOemilio.maestre@udl.cat4,5
MEDRANO JUAREZ, FRANCISCO JAVIERjavier.medrano@udl.cat4,5
PELEGAY ESCARTIN, MARIA JOSEmariajose.pelegay@udl.cat3
ROSELL POLO, RICARDricard.rosell@udl.cat4,2
Objectius acadèmics de l'assignatura

1.-Redacció de la història clínica inicial realitzant correctament les exploracions bàsiques adients per a l’obtenció d’una orientació diagnòstica correcta en pacients no orientats.

2.-Manegar i interpretar adequadament les exploracions diagnòstiques claus.

3.-Elaboració d’un informe clínic abreujat sobre els casos seguits i els historiats .

4.-Dissenyar un pla diagnòstic i terapèutic o pla d’actuació davant signes/símptomes guia. 

5.-Comunicar oralment al pacient de les troballes exploratòries, proporcionant-li la informació pertinent

6.-Exposar oralment en sessions obertes tutoritzades les històries o seguiments

 

PATOLOGIES CLAU    

 Metrorràgia a l’embaràs    

Metrorràgia postmenopàusica    

 Abdomen agut ginecològic        

Valoració del risc obstètric                                

 

SIGNES/SÍMPTOMES GUIA

Amenorrea

Metrorràgia

Flux                        

Nòdul mamari

Hipertensió             

Edemes

 Dinàmica uterina

 

EXPLORACIONS CLÍNIQUES    

     Tacte vaginal                     i     Exploració mamaria   

 

  EXPLORACIONS ANALÍTIQUES

  Examen en fresc

  Citologia cervicovaginal

                                          

  EXPLORACIONS INSTRUMENTALS

Protocols de diagnòstic precoç                           

Ecografia

Protocols d’anticoncepció i     tractament hormonal substitutiu                             

 Proves de diagnòstic prenatal

Inserció de DIU

Competències

 

COMPETÈNCIES DE CONEIXEMENT:

 

 Diagnòstic diferencial de les hemorràgies a l’embaràs.  Conducta

Protocolització de dones en campanyes de diagnòstic  precoç de càncer de mama

Valoració dels criteris de risc obstètric

 

COMPETÈNCIES D'HABILITATS:

Tacte vaginal

Maniobres de Leopold

Examen en fresc del flux

Presa de toma per Papanicolaou

Interpretació d'exploracions ultrasòniques bàsiques

Eixos metodològics de l'assignatura

Rotació presencial en un dispositiu sanitari que presti assistència Obstètrica i Ginecològica. S'avaluarà positivament l'activitat hospitalària i primarista concomitants, així com l'atenció continuada ( guàrdies etc )

La rotació es realitzarà durant 4 setmanes, preferiblement amb un tutor per cada  quinzena .

Pla de desenvolupament de l'assignatura

1.HUAV. Els alumnes que facin la rotació al servei de Ginecologia i Obstetrícia de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, es valoraran d’acord al document  que es proveïrà signat pels seus tutors ( 1/15d) en funció de les seves competències i actitud ( puntuació 50%). Aquest document (v. document adjunt a l'espai "recursos" dintre del CV de l'assignatura ) es lliurarà al A LA SECRETARIA DEL SERVEI ( A/A Dra Pelegay ) quan s’acabi la rotació  ( i l’alumne se’n pot guardar una còpia ) La rotació es durà a terme segons l’explicació que figura al  darrer full del document  esmentat.

Respecte al Cas Clínic que s’ha de presentar, el lliurament es farà la tercera setmana de rotació, i es presentarà al tutor del la primera quinzena. Aquesta avaluació, que realitzarà l’esmentat tutor, suposarà l’altre 50% de la nota final.

 

2.ROTACIÓ EXTERNA. Els alumnes que hagin triat una rotació fora de l’HUAV, seran  avaluats mitjançant el mateix full (v. document adjunt a l'espai "recursos" dintre del CV de l'assignatura ) que haurà de signar el seu tutor corresponent, o , en el seu cas , el Cap del Departament per on s’ha realitzat la rotació. Haurà d’avaluar els mateixos conceptes ( que suposaran el 50% de la nota final ): competències i actitud.

Respecte al cas clínic, sobre els mateixos supòsits que el cas dels rotatoris interns, tractarà sobre un cas experimentat durant la rotació. Tots dos documents ( el que acredita la rotació i el desenvolupament del cas clínic ) s’hauran de lliurar, en aquest cas, escanejats en pdf al correu electrònic:

rotatori.udl.19.20@gmail.com

en acabar la rotació corresponent ( no esperar a final de curs ) . Els alumnes que enviïn els justificants després de la signatura d'actes ( habitualment feta a finals de juny o primera setmana de juliol ) es qualificaran com a NP ( ja que no hi haurà constància del seu expedient) i romandran així fins l'abertura de les actes a Setembre.

Qualsevol altre mètode de remetre les avaluacions, justificants, treballs etc, restarà sense valor a l’hora de les qualificacions, de forma que AQUESTA SERÀ LA ÚNICA MANERA d’acreditar la realizació del rotatori. 

NO ENVIAR ALTRES FORMATS ( jpeg, words etc )

Per bé que l'avaluació del treball la farà el tutor ( del centre sanitari corresponent ) , pot  delegar-la específicament al coordinador de l'assignatura, qui finalment serà qui puntuarà  aquesta part sobre el 50% restant de la qualificació final.

3.OBSERVACIONS I CASOS ESPECIALS. Els alumnes d’Erasmus es regiran, com a qualsevol altra rotació externa. En cas de problemes de llengua, el tutor del centre corresponent, pot emetre un document basat amb el full d’avaluació general, traduït a l’anglès i amb el segell de la institució corresponent.

Sistema d'avaluació

L'avaluació directa de l'alumne la realitzaran directament els dos tutors que tingui assignats, pel que fa a 

Aquesta baremació representarà el 50% de la nota.

 

L'avaluació del treball ( que puntuarà l'altre 50% ) la realitzarà, habitualment, el tutor de la primera quinzena , que és qui l'haurà dirigit. En cassos especials aquesta avalauació la pot delegar en el Coordinador General de l'assignatura o en qui aquest determini.

 

 

PDF