Coordinació: | GONZALEZ TALLADA, F. XAVIER |
Any acadèmic 2019-20 |
Denominació | CLÍNICA GINECOLÒGICA I OBSTÈTRICA | ||||||||
Codi | 100559 | ||||||||
Semestre d'impartició | 2N SEMESTRE - GRAU- JUN/SET | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 6 | ||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| ||||||||
Coordinació | GONZALEZ TALLADA, F. XAVIER | ||||||||
Departament/s | CIRURGIA | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Català i Castellà |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
ANTORN SANTACANA, MARIA TERESA | maria.anton@udl.cat | 3 | |
CALVO REDOL, ANA ROSA | ana.calvo@udl.cat | 4,5 | |
GONZALEZ TALLADA, F. XAVIER | xavier.gonzalez@udl.cat | 7,5 | |
MAESTRE MIR, EMILIO | emilio.maestre@udl.cat | 4,5 | |
MEDRANO JUAREZ, FRANCISCO JAVIER | javier.medrano@udl.cat | 4,5 | |
PELEGAY ESCARTIN, MARIA JOSE | mariajose.pelegay@udl.cat | 3 | |
ROSELL POLO, RICARD | ricard.rosell@udl.cat | 4,2 |
1.-Redacció de la història clínica inicial realitzant correctament les exploracions bàsiques adients per a l’obtenció d’una orientació diagnòstica correcta en pacients no orientats.
2.-Manegar i interpretar adequadament les exploracions diagnòstiques claus.
3.-Elaboració d’un informe clínic abreujat sobre els casos seguits i els historiats .
4.-Dissenyar un pla diagnòstic i terapèutic o pla d’actuació davant signes/símptomes guia.
5.-Comunicar oralment al pacient de les troballes exploratòries, proporcionant-li la informació pertinent.
6.-Exposar oralment en sessions obertes tutoritzades les històries o seguiments.
PATOLOGIES CLAU
Metrorràgia a l’embaràs
Metrorràgia postmenopàusica
Abdomen agut ginecològic
Valoració del risc obstètric
SIGNES/SÍMPTOMES GUIA
Amenorrea
Metrorràgia
Flux
Nòdul mamari
Hipertensió
Edemes
Dinàmica uterina
EXPLORACIONS CLÍNIQUES
Tacte vaginal i Exploració mamaria
EXPLORACIONS ANALÍTIQUES
Examen en fresc
Citologia cervicovaginal
EXPLORACIONS INSTRUMENTALS
Protocols de diagnòstic precoç
Ecografia
Protocols d’anticoncepció i tractament hormonal substitutiu
Proves de diagnòstic prenatal
Inserció de DIU
COMPETÈNCIES DE CONEIXEMENT: |
Diagnòstic diferencial de les hemorràgies a l’embaràs. Conducta
Protocolització de dones en campanyes de diagnòstic precoç de càncer de mama
Valoració dels criteris de risc obstètric
COMPETÈNCIES D'HABILITATS:
Tacte vaginal
Maniobres de Leopold
Examen en fresc del flux
Presa de toma per Papanicolaou
Interpretació d'exploracions ultrasòniques bàsiques
Rotació presencial en un dispositiu sanitari que presti assistència Obstètrica i Ginecològica. S'avaluarà positivament l'activitat hospitalària i primarista concomitants, així com l'atenció continuada ( guàrdies etc )
La rotació es realitzarà durant 4 setmanes, preferiblement amb un tutor per cada quinzena .
1.HUAV. Els alumnes que facin la rotació al servei de Ginecologia i Obstetrícia de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova de Lleida, es valoraran d’acord al document que es proveïrà signat pels seus tutors ( 1/15d) en funció de les seves competències i actitud ( puntuació 50%). Aquest document (v. document adjunt a l'espai "recursos" dintre del CV de l'assignatura ) es lliurarà al A LA SECRETARIA DEL SERVEI ( A/A Dra Pelegay ) quan s’acabi la rotació ( i l’alumne se’n pot guardar una còpia ) La rotació es durà a terme segons l’explicació que figura al darrer full del document esmentat.
Respecte al Cas Clínic que s’ha de presentar, el lliurament es farà la tercera setmana de rotació, i es presentarà al tutor del la primera quinzena. Aquesta avaluació, que realitzarà l’esmentat tutor, suposarà l’altre 50% de la nota final.
2.ROTACIÓ EXTERNA. Els alumnes que hagin triat una rotació fora de l’HUAV, seran avaluats mitjançant el mateix full (v. document adjunt a l'espai "recursos" dintre del CV de l'assignatura ) que haurà de signar el seu tutor corresponent, o , en el seu cas , el Cap del Departament per on s’ha realitzat la rotació. Haurà d’avaluar els mateixos conceptes ( que suposaran el 50% de la nota final ): competències i actitud.
Respecte al cas clínic, sobre els mateixos supòsits que el cas dels rotatoris interns, tractarà sobre un cas experimentat durant la rotació. Tots dos documents ( el que acredita la rotació i el desenvolupament del cas clínic ) s’hauran de lliurar, en aquest cas, escanejats en pdf al correu electrònic:
rotatori.udl.19.20@gmail.com
en acabar la rotació corresponent ( no esperar a final de curs ) . Els alumnes que enviïn els justificants després de la signatura d'actes ( habitualment feta a finals de juny o primera setmana de juliol ) es qualificaran com a NP ( ja que no hi haurà constància del seu expedient) i romandran així fins l'abertura de les actes a Setembre.
Qualsevol altre mètode de remetre les avaluacions, justificants, treballs etc, restarà sense valor a l’hora de les qualificacions, de forma que AQUESTA SERÀ LA ÚNICA MANERA d’acreditar la realizació del rotatori.
NO ENVIAR ALTRES FORMATS ( jpeg, words etc )
Per bé que l'avaluació del treball la farà el tutor ( del centre sanitari corresponent ) , pot delegar-la específicament al coordinador de l'assignatura, qui finalment serà qui puntuarà aquesta part sobre el 50% restant de la qualificació final.
3.OBSERVACIONS I CASOS ESPECIALS. Els alumnes d’Erasmus es regiran, com a qualsevol altra rotació externa. En cas de problemes de llengua, el tutor del centre corresponent, pot emetre un document basat amb el full d’avaluació general, traduït a l’anglès i amb el segell de la institució corresponent.
L'avaluació directa de l'alumne la realitzaran directament els dos tutors que tingui assignats, pel que fa a
Aquesta baremació representarà el 50% de la nota.
L'avaluació del treball ( que puntuarà l'altre 50% ) la realitzarà, habitualment, el tutor de la primera quinzena , que és qui l'haurà dirigit. En cassos especials aquesta avalauació la pot delegar en el Coordinador General de l'assignatura o en qui aquest determini.