Any acadèmic 2014-15 |
Denominació | MEDICINA DE FAMILIA |
Codi | 100547 |
Nombre de crèdits ECTS | 0 |
Crèdits teòrics | 0 |
Crèdits pràctics | 0 |
Modalitat | Presencial |
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. |
1.-Entrevista clínica i comunicació al context de l’Atenció Primària de Saluts (APS) i del malalt ambulatori.
2.-Recollir i enregistrar informació segons la metodologia específica de la APS
3.-Resoldre problemes per la metodologia de raonament de l’Epidemiologia Clínica.
4.-Coneixer les patologies mes clau en APS.
5.-Coneixer els símptomes inicials de les patologies agudes greus.
6.-Tolerar l’incertesa.
7.-Coneixer els problemes mentals de la comunitat.
8.-Coneixer els problemes comuns del vell a la comunitat
9.-Entendre com els factors socials i culturals afecten la presentació i manejament de les malalties
10.-Coneixer el manejament a l’APS de les malalties cròniques
11.-Coneixer com funciona un equip d’APS
12.-Aprendre la integració de la prevenció i l’educació a la pràctica clínica diària del metge de família
13.-Coneixer com s’organitza el treball d’un metge de Família en un CAP:
14.-Comprendre el punt de vista dels pacients sobre el procés salut/malaltia
15.-Ensinistrar-se en l’exercici de aprendre a aprendre en el treball de cada dia
1) Amb relació a aspectes específics de la medicina de família:
1.1. COMPETÈNCIES CLÍNIQUES:
45. Reconèixer la necessitat de mantenir la competència professional.
46. Saber abordar la pràctica professional respectant l'autonomia del pacient, les seues creences i cultura.
51. Planificació, programació i avaluació de programes de salut.
53. Avaluació de la qualitat assistencial i estratègies de seguretat del pacient.
58. Conèixer les implicacions econòmiques i socials que comporta l'actuació mèdica, considerant criteris d'eficàcia i eficiència.
75. Conèixer els aspectes de la comunicació amb pacients, familiars i el seu entorn social: models de relació clínica, entrevista, comunicació verbal, no verbal i interferències.
76. Donar males notícies.
113. Medicina familiar i comunitària: entorn vital de la persona malalta, promoció de la salut en l'àmbit familiar i comunitari.
2) Amb relació a competències transversals de la titulació:
2.1. COMPETÈNCIES CLÍNIQUES:
40. Ser capaç de redactar documents medicolegals.
77. Redactar històries, informes, instruccions i altres registres, de manera comprensible a pacients, familiars i altres professionals.
78. Realitzar una exposició en públic, oral i escrita, de treballs científics i/o informes professionals.
157. Redactar correctament receptes mèdiques, adaptades a la situació de cada pacient i als requeriments legals.
Entrevistar i explorar de forma completa 10 pacients: |
Enregistrament de la història clínica d’atenció primària(HCAP) de les dades de perfil biopsicosocial (Obj 1) |
Enregistrar en el full de la HCAP els problemes actius i inactius de 10 pacients (Obj 2) |
Enregistrar en el full adient (Programa d’Activitats Preventives a l’Atenció Primària de Salut) l’atenció preventiva o de promoció de la salut a 10 pacients (Obj 3) |
Enregistrar en el full de seguiment utilitzant la pauta MEAP (Motiu de consulta, Exploració, Avaluació i Planning) les visites de 10 pacients (Obj. 4) |
Identificar els fulls emprats per la petició de les diverses proves complementàries i interconsultes. Emplenar les peticions de 10 pacients (Obj. 5) |
Pacient 1 Obj 0 a 5 |
Pacient 2 Obj 0 a 5 |
Pacient 3 Obj 0 a 5 |
Pacient 4 Obj 0 a 5 |
Pacient 5 Obj 0 a 5 |
Pacient 6 Obj 0 a 5 |
Pacient 7 Obj 0 a 5 |
Pacient 8 Obj 0 a 5 |
Pacient 9 Obj 0 a 5 |
Pacient 10 Obj 0 a 5 |
Sessió clínica 1 |
Sessió clínica 2 |
Sessió clínica 3 |
Assistir a 5 consultes domiciliàries per tal d’ensinistrar-se en l’observació de l’entorn, recursos familiars i en el manejament del malalt domiciliari |
Assistir a les intervencions de cirurgia menor que es realitzin durant la seva estada |
Treball de recerca
|
Consideracions generals |
Interès i motivació |
Assistència i puntualitat |
Capacitat de treball en col·laboració |
Tracte i consideració amb el malalt
|
Assistència pràctica i seguiment de les indicacions dels tutors.
Full què he après.
Nota recomanda pel tutor.
Tots els alumnes que realitzin la rotació pràctica per Atenció Primària (AP) han de presentar un full de reflexió denominat “Què he après” per poder ser avaluats. La data final d'entrega serà el 30 de juny, sent remesa en resposta a aquesta activitat de Sakai. Sense la fulla de reflexió “Què he après” la rotació no serà avaluada.
En base a aquest full, seran seleccionats dos alumnes entre els que han obtingut un excel·lent en l’avaluació del seu tutor per optar a la Matrícula d'honor.
Els alumnes que han realitzat les rotacions fora de Lleida han de remetre escanejat a més del full "Què he après", el full d'avaluació degudament complimentat, signat i avaluat pel metge que els ha tutoritzat (segell que identifiqui al metge i la nota que ell recomana).
El termini límit per entregar aquestes fulles serà el 30 de juny de 2015, però ho podeu presentar en quan ho tingueu preparat i així podrem signar i tancar les actes al juliol.