Coordinació: | BOSCH MUÑOZ, JORDI |
Any acadèmic 2019-20 |
Denominació | CLÍNICA PEDIÀTRICA | ||||||||
Codi | 100546 | ||||||||
Semestre d'impartició | 2N SEMESTRE - GRAU- JUN/SET | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 6 | ||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| ||||||||
Coordinació | BOSCH MUÑOZ, JORDI | ||||||||
Departament/s | MEDICINA | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Català i Castellà segons professors. |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
BOSCH MUÑOZ, JORDI | jordi.bosch@udl.cat | 6,8 | |
DOMINGO SALVANY, FRANCESC | francesc.domingo@udl.cat | 1,75 | |
GAIRI BURGUÉS, MARIA ALBA | mariaalba.gairi@udl.cat | 5 | |
GARCIA MARTI, JORDI | jordi.garcia@udl.cat | 3 | |
GIRIBET FOLCH, MERCE | merce.giribet@udl.cat | 3,85 | |
MARTÍN ANSÓN, MARIA CARMEN | carmen.martin@udl.cat | 3,8 | |
TERRER MANRIQUE, GEMMA | gemma.terrer@udl.cat | 3,8 | |
VALLMAÑA CUCURULL, MARIA TERESA | teresa.vallmanya@udl.cat | 3,2 |
INFORMACIÓ DIRIGIDA ALS ESTUDIANTS QUE FAN LA ROTACIÓ FORA DELS CENTRES CONTROLATS PER UDL ( CENTRES EXTERNS, SICUE i ALTRES).
Han de complimentar i enviar a Dr. Jordi Bosch (jbosch@medicina.udl.cat), professor coordinador, el full d’avaluació de les activitats d’aprenentatge. La manca d’aquest document no permetrà avaluar l'estudiant. HA DE CONSTAR L'AVALUACIÓ DEL SEU TUTOR
Han de lliurar de manera obligatòria una memòria resumen de la seva activitat (amb casos clínics, treballs, informes de guàrdies, etc.), a jbosch@medicina.udl.cat , avalada pel seu tutor.
Es recomana enviar-ho de MANERA IMMEDIATA al finalitzar la rotació.
INFORMACIÓ DIRIGIDA ALS ESTUDIANTS QUE FAN LA ROTACIÓ A CENTRES AMB TUTORS COORDINATS AMB LA UDL.
Els alumnes que facin la rotació en centres depenents de la UdL ( Balaguer, La Seu d'Urgell, ) entregaran la memòria al seu tutor directament, que serà el que enviarà directament a jbosch@medicina.udl.cat, l'avaluació de l'alumne/a.
INFORMACIÓ DIRIGIDA ALS ESTUDIANTS QUE FAN LA ROTACIÓ AL HOSPITAL UNIVERSITARI ARNAU DE VILANOVA, i ARÈES BÀSIQUES DE SALUT AMB PROFESSORAT DE LA UDL. ( BALAFIA, BORDETA i ONZE DE SETEMBRE).
Presentaran la seva memòria al respectiu tutor al finalitzar les pràctiques. No cal que enviin cap document ja que són els mateixos tutors qui remeten l'avaluació final al coordinador.
Curs 2019-2020
Nom i cognoms:.......................................................................... Període:..../..../.... a ..../..../....
Tutor: Dr./ Dra. ........................................................................................
OBJECTIUS GENERALS
1.-Redactar correctament una historia clínica pediàtrica.
2.-Reconèixer les diferents edats pediàtriques i la seva importància en patologia infantil.
3.-Reconèixer la patologia mes freqüent i el seu tractament.
4.-Aconsellar adequadament a la mare sobre l’alletament matern, artificial i l'alimentació saludable a la infància
5.-Exposar un cas clínic setmanal en sessió clínica
6.-Redactar informes clínics d’alta, de seguiment i de les urgències ateses.
HOSPITALITZACIÓ - CONSULTES EXTERNES - ATENCIÓ PRIMÀRIA. NADONS, LACTANTS, NENS i ADOLESCENTS FINS 15 ANYS
SIGNES/SÍMPTOMES GUIA
EXPLORACIONS ANALÍTIQUES
EXPLORACIONS INSTRUMENTALS
ÀREA DE NEONATOLOGIA ARNAU DE VILANOVA
OBJECTIUS GENERALS
EXPLORACIONS CLÍNIQUES
ROTATORI HOSPITALARI ARNAU DE VILANOVA
8:20 h. REUNIÓ CANVI DE GUÀRDIA
9 h. a 14 h. VISITA ALS PACIENTS AMB EL TUTOR (Planta pediatria, Neonatologia i Consultes externes)
ELABORACIÓ HISTÒRIES, INFORMES, PROVES COMPLEMENTARIES
SESSIONS CLÍNIQUES SERVEI (GENERALS, ROTATORIS)
15 h a 21 h GUÀRDIES A L’ÀREA D’URGÈNCIES PEDIÀTRIQUES (1 per setmana)
ROTATORI EXTRAHOSPITALARI ABS LLEIDA CIUTAT
HORARI DE MATÍ o TARDA SEGONS ÀREA BÀSICA DE SALUT
ABS Bordeta-Magraners Dra. Mercè Giribet
ABS Balafia Dra. Gemma Terrer
ABS Onze de Setembre Dra. Carmen Martín
ROTATORI EN ALTRES CENTRES
ABS Balaguer Dr Francesc Domingo
ABS La Seu D'Urgell Dr. Jordi Fabrega
Es seguiran els horaris del Centre segons indicacions dels tutors
Pràctiques en les Unitats pediàtriques
A l’inici de la rotació, els tutors informaran als estudiants sobre les normes horàries i el funcionament dels seus serveis.
Tots els alumnes, que facin la rotació a la ciutat de Lleida , assistiran un cop a la setmana (dilluns, a les 13 h) a la sessió clínica, moderada pel professor Jordi Bosch, on exposaran un cas escollit amb coordinació amb el seu tutor. Lloc: SEMINARI 2-21 Edifici docent nou Facultat de Medicina. Hospital Universitari Arnau de Vilanova). Posteriorment el cas serà incorporat a L’ESPAI COMPARTIT de la Plataforma SAKAI (Assignatura Clínica pediàtrica).
A l’acabar la rotació, i en un termini de 4 setmanes, TOTS ELS ALUMNES presentaran una memòria al seu tutor, on hi recolliran els aspectes del seu treball clínic i d’estudi. Ha de tenir un mínim de 10 cassos clínics. ( es convenient incloure les diferents possibilitats diagnostiques i raonar-les segons les dades del cas). S’aconsella remetre-la per correu electrònic a l’adreça de cada professor.
AVALUACIÓ DE LES ACTIVITATS D’APRENENTATGE
Nom i cognoms:.......................................................................... Període:..../..../.... a ..../..../....
Tutor: Dr./ Dra. ...............................................................................CENTRE ............................................................
AVALUACIO TUTOR. Full especific (0-10) |
Data de presentació NOTA |
valor sobrenota final 90% | |
MEMÒRIA (0-1) Valoració coordinador clínica pediàtrica |
Data de presentació NOTA |
|
valor sobre nota final 10% |
Data i signatura del tutor
NELSON Tratado de Pediatría
NELSON. PEDIATRIA ESENCIAL(MARCDANTE, K.J. (NOU) Editorial Elsevier
M. CRUZ Tratado de Pediatría
GALDÓ M. CRUZ Exploración Clínica en Pediatría Ed. Masson, 1995 (1ª edición)
LISSAUER CLAYDEN Texto ilustrado de Pediatría Editorial Elsevier Mosby, 2009 (3ª edición)
KRUGMAN-KATZ-GERSHON-WILFERT Enfermedades Infecciosas.
TAEUSCH, H. Ed. Saunders. TRATADO NEONATOLOGIA DE AVERY
CLOHERTY, J. MANUAL DE NEONATOLOGIA Ed Wolters Kluwer
GOMELLA T. NEONATOLOGIA
Sociedad Española de Neonatologia. MANUAL DE REANIMACIÓN NEONATAL
MÁXIMO VENTO, MANUEL MORO. DE GUARDIA EN NEONATOLOGÍA.
R. GIMÉNEZ GONZÁLEZ Manual de Neonatologia. Procedimientos diagnósticos y Terapéuticos.
BRAS, DE LA FLOR, TORREGROSSA,. VAN ESSO. Pediatría en Atención Primaria
MUÑOZ, HIDALGO, CLEMENTE Pediatría Extrahospitalaria. Fundamentos clínicos para Atención Primaria
SCHWARTZ W Los 5 minutos clave en la consulta del pediatra Ed. Médica AWWE
CASTELLANO, HIDALGO, REDONDO Medicina de la Adolescencia. Atención integral
WEBS
Pediatria Catalana
Publicació Oficial de la Societat Catalana de Pediatria
www.acmcb.es/societats/pediatria
Pediatría Integral.
Programa de Formación Continuada en Pediatría Extrahospitalaria.
Sociedad Española de Pediatría Extrahospitalaria y Atención Primaria.
Pediatría Atención Primaria.
Publicación Oficial de la Asociación Española de Pediatría de Atención Primaria.
Asociación Española de Pediatria
Acadèmia americana de pediatria
Child Abuse and Neglect. The International Journal
www.pediatresdeponent.org Pagina del col·lectiu de pediatres de Lleida
Sociedad Española de Endocrinologia Pediatrica
NO es podran fer les practiques en Unitats pediatriques
Es farà una adequació amb la realitzacio de treballs especifics en materies pediatriques
Pels alumnes que no han pogut fer les seves pràctiques a les Unitats pediatriques dins dels mesos de març, abril, maig i juny del 2020, cal adaptar el pla de desenvolupament i quedarà de la seguent manera.
TOTS els alumnes pendents de fer les practiques ( ARNAU de VILANOVA, CAPs primaria Lleida i qualsevol altra localització ) hauran de substituir aquesta acció per uns treballs d'aprenentatge personal que permetin obtenir uns minims coneixements teòrics i que permetin avaluar l'estudiant
Per tant s'hauran de presentar uns treballs sobre els temes següents
1-Tots els alumnes revisaran i comentaran l'anomenat PLA DE SALUT INFANTIL ( pot ser el propi de Catalunya o be qualsevol altra en el que l'alumne/a estigui més familiaritzat) Convé destacar els punts mes notables i les principals conclusions que l'alumne/a obtindrà després del seu análisi
2- Triaran entre les següents possibilitats tres temes dels quals faran una revisió i que pot anar complementada amb reculls bibliografics adients ( Guies, Protocols, series de casos, etc)
a- Atenció al nadó preterme. b- Principals infeccions neonatals. c-Atenció al nen amb febre. d-Accidents infantils. e-Infecció d'orina en lactants. f-Nutrició durant el primer any de vida. g- Gastroenteritis virals infantils. h-Formes de tractament del nen asmàtic. i-Bronquiolitis. j-Malalties exantemàtiques més freqüents. k-Tuberculosi en pediatria. l-Aspectes a vigilar en el creixement infantil. m-Convulsions n-La malaltia celíaca. o-La rehidratació en pediatria p-RCP pediàtrica q-COVID19 en pediatria
Els 4 treballs es penjaran a l'espai compartit de la plataforma SAKAI ( Campus virtual)
Data limit 15 de juny 2020