Coordinació: | MENA ORDUÑA, THAIS |
Any acadèmic 2019-20 |
Denominació | ANGLÈS CIENTÍFIC | |||||||||
Codi | 100537 | |||||||||
Semestre d'impartició | 2N SEMESTRE - GRAU- JUN/SET | |||||||||
Caràcter |
| |||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 6 | |||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| |||||||||
Coordinació | MENA ORDUÑA, THAIS | |||||||||
Departament/s | ANGLÈS I LINGÜÍSTICA | |||||||||
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant | 59 h. de treball presencial a classe (37 classes)
91 h. de treball autònom (preparació de classes, activitats del campus virtual, realització de tasques avaluades) | |||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | |||||||||
Idioma/es d'impartició | Anglès | |||||||||
Horari de tutoria/lloc | A petició |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
BORGES SAIZ, FEDERICO | federico.borges@udl.cat | 3 | |
MENA ORDUÑA, THAIS | thais.mena@udl.cat | 6 |
Scientific English té com a objectiu desenvolupar la competència comunicativa dels estudiants, tant en textos orals com escrits en anglès, en anglès acadèmic, científic i professional en el camp de les ciències de la salut.
Aquest curs està especialment dissenyat per a ajudar els estudiants a adquirir el coneixement lingüístic i les habilitats lingüístiques necessàries mitjançant l'ús de diferents gèneres orals i escrits (p. ex. diàlegs, descripcions, debats i exposicions) i una àmplia gamma de materials (p. ex. llibres de text, articles, vídeos, pel·lícules, sèries i recursos en línia). En conseqüència, els estudiants reflexionaran no només sobre l'idioma, sinó també sobre altres factors essencials que afecten la seva carrera com el seu paper en la societat, la competència intercultural i la construcció social de processos i conceptes de salut, malalties i medicina. En aquest sentit, mitjançant la llengua anglesa, els estudiants tindran un primer contacte superficial amb noves especialitats i processos sanitaris.
Competències Estratègiques de la UdL
Correcció en l’expressió oral i escrita
Domini d’una llengua estrangera (anglès)
Al llarg del curs es treballaran les destreses necessàries per entendre i produir en anglès oral i escrit. També s’encararan els aspectes relacionats amb l’ús de l’anglès rellevants per les activitats que es proposen així com el vocabulari relacionat amb els estudis i la pràctica de la medicina. Per fer-ho s’utilitzarà com a punt de partida un llibre de text (veure bibliografia) i es recorrerà a una dinàmica d’aprenentatge basada en el treball de l’alumne (veure requeriments de l’assignatura a l’apartat de metodologia). Es farà una selecció de temes a partir de les unitats del llibre de text:
1. Urgències 7. Dermatologia
2. Accidents 8. Cirurgia
3. Medicina Esportiva 9. Cardiologia
4. Obstetrícia 10. Medicina Respiratòria
5. Psiquiatria 11. Malalties tropicals.
6. Geriatria 12. Tecnologia.
Aquest curs pretén desenvolupar la capacitat de l'estudiantat a partir de l'enfocament aprendre-fent i, per tant, la metodologia està centrada en l'estudiant. A partir del treball per a aconseguir aquest objectiu i els objectius de l'assignatura, l'estudiantat treballarà en els continguts i competències de Scientific English.
Les hores de treball dedicades a aquesta assignatura equivalen aproximadament a 150 hores de classe i treball individual a casa (6 crèdits ECTS. 1 ECT= 25/30h). Això significa:
Hores a classe |
Hores a casa |
|
Classes |
54 |
18 |
Tasques |
43 |
|
Tutories |
1 |
0,5 |
Revisió per a l’examen i l’examen |
4 |
29,5 |
Recordeu que això és una orientació. La quantitat de treball necessari per a aprovar l'assignatura dependrà principalment del vostre nivell inicial, interès i esforç.
|
Weeks |
MONDAY 15 - 17 |
TUESDAY 15 - 17 |
WED 15 - 17 |
THURSDAY 15 - 17 |
FRIDAY 15 - 17 |
|
FEB |
1 (3-7) |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 2.28 |
|
2 (10-14) |
GG P1 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 2.28 |
||
3 (17-21) |
GG P1 deadline 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
|
||
4 (24-28) |
GM Mena 1 2.21 |
GM Borges 1 2.21 |
GM Mena 2 2.21
|
GM Borges 2 2.21 |
|
||
MAR |
5 (2-6) |
GM Mena 3 2.21 |
|
|
GM Borges 3 2.21 |
Mid-term Exam 2.21 |
|
6 (9-13) |
GM Mena 4 2.21 |
GM Borges 4 2.21 |
GM Mena 5 2.21 |
GM Borges 5 2.21 P2 |
GM Mena 6 2.21 |
||
Weeks |
MONDAY 15 - 16 |
TUESDAY 15 - 16 |
WED 15 - 16 |
THURSDAY 15 - 16 |
FRIDAY 15 - 16 |
||
7 (16-20) |
GM Borges 6 2.21 |
GM Mena 7 2.21 |
GM Borges 7 2.28 |
GM Borges 8 2.21 |
GM Mena 8 2.21 P2 deadline |
||
8 (23-27) |
GM Mena 9 2.21 |
GM Borges 9 2.21 |
|
|
Exams week |
||
9 (30-4) |
Exams Week |
||||||
APR |
10 (6-10) |
Easter Holidays |
|||||
11 (13-17) |
|||||||
Easter Holidays |
GM Mena 10 2.21 |
|
|
|
|||
12 (20-24) |
|
|
|
GM Borges 10 2.21 |
GM Mena 11 2.21 |
||
13 (27-1) |
GM Borges 11 2.21 P3 |
GM Borges 12 2.21 |
GM Mena 12 2.21 |
Festa Major Estudiantat |
Festa del Treball |
||
MAY |
14 (4-8) |
GM Mena 13 2.21 |
GM Borges 13 2.21 P3 deadline |
GM Mena 14 2.21 |
GM Borges 14 2.21
|
Festa Facultat de Medicina |
|
15 (11-15) |
Festa Major de Lleida |
GM Borges 15 2.21 |
GM Mena 15 2.21 |
GM Borges 16 2.21 |
GM Mena 16 2.21 P4 |
||
16 (18-22) |
GM Mena 17 OP 2.21 |
GM Mena 18 OP 2.21 |
GM Borges 17 OP 1.24 |
GM Borges 18 OP 1.24 |
GM Mena 19 1.24Revision Exam/Portfolio |
||
(25-29) |
GM Borges 19 1.24 Revision Exam/Portfolio |
|
|
|
P4 deadline |
||
JUN |
(1-5) |
Final Exam |
|||||
(8-12) |
|
||||||
|
(15-19) |
Deadline Portfolio |
P1, P2, P3, P4: Activitats que s’han d’incloure al Portafolis (veure Avaluació)
OP: Exposició Oral (veure Avaluació)
Requisits:
L'assistència al 80-100% de les classes és requisit per a rebre la qualificació de Participació, la qual té un pes del 20% de la qualificació final. Els estudiants han d'assistir a un mínim del 80% de les sessions de classe, i per tant amb menys d'un 80% d'assistència la qualificació de Participació serà de zero <0>.
És obligatori lliurar totes les tasques d'avaluació per aprovar el curs, i la seva qualificació mitjana ha de ser <5> o superior. Si l'estudiant no lliura totes les tasques d'avaluació, es produirà qualsevol d'aquests dos casos:
Avaluació:
ACTIVITAT D’AVALUACIÓ |
DATES |
INFORMACIÓ |
Participació (20%) |
Aportacions a classe (0%): En aquesta assignatura, no és suficient prendre notes i escoltar el professor. La participació significa tenir un paper ACTIU en les activitats abans (p. ex. preparar materials, llegir textos, veure vídeos, participar a "debats" a Sakai, etc.) i durant la classe. Tasques fetes a classe (40%) Tasques per al Portafolis (40%) |
|
Examen Parcial (20%) |
28 febrer Cal anunciar hora i classe |
Vocabulari, Gramàtica i Comprensió Lectora |
Portafolis (20%) |
Feb – Maig DATA LÍIMIT D’ENTREGA: 2nd June |
Dissenya un portafolis que inclogui les tasques realitzades dins i fora de classe. Aquest portafolis mostrarà la competència de l’estudiantat en tasques específiques relacionades amb activitats mèdiques d’execució, la seva reflexió sobre el que han fet en el curs i la seva autonomia com a aprenents (vegeu més endavant els detalls específics). |
Exposició Oral (20%) |
12 - 15 Maig Cal anunciar hora i classe |
L’estudiantat realitzarà, per parelles, una exposició oral sobre les causes, efectes, símptomes, etc., d'una malaltia física o mental que aparegui en una pel·lícula originalment produïda en anglès. |
Examen Final (20%) |
Final exams week Cal anunciar hora i classe |
Vocabulari, Gramàtica, Comprensió Auditiva i Expressió Escrita |
Actuació fraudulenta a l’avaluació:
S’estarà al que s’estableix a la Normativa de l’Avaluació i la Qualificació de la Docència en els Graus i Màsters de l’UdL, article 3.1, punts 8 a 12, article 3.2 i a d’altres normatives adients de l’UdL. D’acord amb l'article 3.1 de la normativa esmentada, l’estudiant no pot utilitzar, en cap cas, durant la realització de les proves d’avaluació, mitjans no permesos o mecanismes fraudulents. L’estudiant que utilitzi qualsevol mitjà fraudulent relacionat amb la prova i/o porti aparells electrònics no permesos, haurà d’abandonar l’examen o la prova, obtindrà una qualificació de zero <0> en la prova en qüestió i quedarà subjecte a les conseqüències previstes en aquesta normativa o en qualsevol altra normativa de règim intern de la UdL. En aquest sentit, el professor o professora responsable podrà retenir qualsevol objecte involucrat en la incidència, sense destruir-lo i deixant-ne constància per escrit –mitjançant una acta–, i haurà de traslladar l’evidència i la notificació dels fets al responsable de la coordinació del grau.
Igualment, qualsevol activitat que inclogui evidències de plagi o acció fraudulenta serà qualificada amb un zero. Si hi hagués reincidència l’estudiant obtindria la qualificació final de Suspès.
D'altra banda, l'estudiant que lliuri una activitat d'autoria dubtosa haurà de realitzar una activitat similar en presència del professorat de l'assignatura. En cas que el resultat acrediti una autoria diferent o un nivell de llengua diferent del mostrat en la primera activitat lliurada, el professorat pot decidir aplicar la qualificació de la segona activitat o qualsevol altra qualificació que inclogui una penalització per l’actuació fraudulenta.
Avaluació Alternativa/Única:
L'avaluació és continuada. Els estudiants que combinin els seus estudis amb una feina a temps complert tenen dret a demanar avaluació alternativa a la Secretaria del grau en un termini de 5 dies des del començament del semestre.
Informació sobre protecció de dades en l'enregistrament d'activitats i avaluacions orals:
De conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, la Universitat de Lleida - UdL és el responsable de les veus i imatges enregistrades en aquesta assignatura (Secretaria General. Plaça Víctor Siurana, 1, 25003 Lleida; sg@udl.cat; dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@udl.cat).
La vostra veu i imatges enregistrades s'utilitzaran exclusivament per a les finalitats inherents a l'avaluació de l'assignatura, i es conservaran fins a la finalització del curs acadèmic vigent. Es destruiran en els termes i condicions previstes en la normativa sobre conservació i eliminació dels documents administratius de la UdL, i les taules d'avaluació documental aprovades per la Generalitat de Catalunya (http://www.udl.cat/ca/serveis/arxiu/).
La vostra veu i imatges són imprescindibles per avaluar els vostres coneixements en aquesta assignatura, i la definició dels procediments d'avaluació és una potestat de la UdL en el marc del seu dret d'autonomia universitària, com preveuen els articles 2.2, f) i 46.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Per aquest motiu, a efectes d'aquesta assignatura no cal el vostre consentiment per enregistrar la vostra veu i imatges amb aquesta exclusiva finalitat d'avaluar els coneixements en aquesta assignatura.
La UdL no cedirà les dades a tercers, llevat dels casos estrictament previstos en la Llei. Podeu accedir a les vostres dades i sol·licitar-ne la rectificació, supressió o portabilitat, així com oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, sempre que sigui compatible amb les finalitats de l'avaluació, mitjançant escrit tramès a l'adreça dpd@udl.cat. També podeu presentar una reclamació adreçada a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://seu.apd.cat) o per mitjans no electrònics.
Tasques del Portafolis:
Criteris d’avaluació: Quallitat en la llengua i el contingut + La capacitat de reflexió, de disseny usant eines TIC i creativitat de l’estudiantat
TIPUS DE TASCA |
TASCA |
GRUPS |
Data d’entrega |
Activitats a Casa |
(P1) Expressió Escrita: Carta de presentació per a un lloc de treball |
Individual |
Oberta el 10 Feb. – Tanca el 17 Feb. |
(P2) Expressió Oral: Exposició oral describint gràfics i informació |
Per parelles |
Oberta el 6 Març – Tanca el 13 Març |
|
(P3) Expressió Oral: Debat sobre un tema mèdic rellevant |
Grups de 3 |
Oberta el 1 Abril – Tanca el 17 Abril |
|
(P4) Expressió Escrita: Resum d’un article i reflexió de la seva importancia com a doctor |
Individual |
Oberta el 29 April – Tanca el 6 Maig |
|
Activitats a Classe |
Activitats realitzades a classe i que el professor et demana que incloguis (p.ex. jocs de rol, debats, , exposicions orals i documents mèdics) |
Individual, per parelles, en grup |
Data límit d’entrega: 29 maig |
Informació sobre protecció de dades en l'enregistrament d'activitats i avaluacions orals.
De conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, la Universitat de Lleida - UdL és el responsable de les veus i imatges enregistrades en aquesta assignatura (Secretaria General. Plaça Víctor Siurana, 1, 25003 Lleida; sg@udl.cat; dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@udl.cat).
La vostra veu i imatges enregistrades s'utilitzaran exclusivament per a les finalitats inherents a l'avaluació de l'assignatura, i es conservaran fins a la finalització del curs acadèmic vigent. Es destruiran en els termes i condicions previstes en la normativa sobre conservació i eliminació dels documents administratius de la UdL, i les taules d'avaluació documental aprovades per la Generalitat de Catalunya (http://www.udl.cat/ca/serveis/arxiu/).
La vostra veu i imatges són imprescindibles per avaluar els vostres coneixements en aquesta assignatura, i la definició dels procediments d'avaluació és una potestat de la UdL en el marc del seu dret d'autonomia universitària, com preveuen els articles 2.2, f) i 46.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Per aquest motiu, a efectes d'aquesta assignatura no cal el vostre consentiment per enregistrar la vostra veu i imatges amb aquesta exclusiva finalitat d'avaluar els coneixements en aquesta assignatura.
La UdL no cedirà les dades a tercers, llevat dels casos estrictament previstos en la Llei. Podeu accedir a les vostres dades i sol·licitar-ne la rectificació, supressió o portabilitat, així com oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, sempre que sigui compatible amb les finalitats de l'avaluació, mitjançant escrit tramès a l'adreça dpd@udl.cat. També podeu presentar una reclamació adreçada a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://seu.apd.cat) o per mitjans no electrònics.
Llibre de Text
Bibliografia Complementària
Recursos d'Internet
http://www.quantumleap.cat/intro/ (online learning environment for English language learning at university level)
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/ (audio, exercises, glossaries and other material based on the World Service broadcasts)
http://www.cnn.com/videoselect (CNN news reports with videos)
http://www.english-forum.com/interactive (interactive exercises on grammar and vocabulary)
http://www.eslbee.com/ (advanced composition skills for non-native speakers)
http://www.ruthvilmi.net/hut/help/grammar_help/ (interactive exercices)
Multimèdia
The Human Body [Enregistrament vídeo]. London: BBC TV, 2001, 1998 (a DVD version is also available)
Més llibres d'interès
- General
Cassell, E. J. (1991). The nature of suffering and the goals of medicine. New York: Oxford Univ
Coulehan, J. L., & Block, M. R. (2006). The Medical Interview Mastering Skills for Clinical Practice. (5th Ed.). Philadelphia: Davis Co.
Lown, B. (2000). The Lost Art of Healing. New York: Houghton Mifflin.
Molinuevo B. (2011). La comunicación no verbal en la relación médico-paciente. Barcelona: Aresta.
- Cinema
Apple, R. D., & Apple, M. W. (1993). Screening Science. Isis, 84 (4), 750-754.
Boon, T. (2008). Films of Fact: A History of Science in Documentary Film and Television. London/New York: Wallflower Press.
Brigidi, S. (2016). Cultura, salud, cine y televisión. Tarragona: Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili. (pp. 295- 308 list of online and book resources)
Friedman, L. D. (2004). Cultural Sutures: Medicine and Media. Durham, N.C.: Duke University Press.
Gabbard, K., & Gabbard, G. O. (1987). Psychiatry and the Cinema. Chicago: The University of Chicago Press.
Mendiguchía, I., & Santiago, J. A. (2003). La medicina en el cine. Madrid: PBM.
Revista de Medicina y Cine <http://revistamedicinacine.usal.es/>
Seale, C. (2004). Media and Health. London: Sage.
Tabernero, C. (2006). L'Audiència-meca: ciència, tecnologia i la condició humana en el cinema de Stanley Kubrick i Steven Spielberg. Mètode, 48, 71-76.
-----------------. (2016). Cine, ciencia y ficción: La máquina de Stanley Kubrick. In P. Bernat (Ed.), Ciencia y ficción (pp. 185-192). Barcelona: Taliots/IEC/SCHCT.
-----------------. (2016). Terapias
- Les tasques del Portafolis i les activitats de les unitats es pengen a activitats al Campus Virtual.
- Explicació i instruccions de tasques i activitats utilitzant activitats i vídeo conferències al Campus Virtual.
- Suport i recordatoris freqüents al Campus Virtual.
- Revisió setmanal de preguntes i dubtes sobre el nou enfocament i/o les activitats a través de missatges, vídeo conferències i fòrums al Campus Virtual.
|
Setmanes |
DILLUNS 15 - 17 |
DIMARTS 15 - 17 |
DIMECRES 15 - 17 |
DIJOUS 15 - 17 |
DIVENDRES 15 - 17 |
FEB |
1 (3-7) |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 2.28 |
2 (10-14) |
GG P1 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 2.28 |
|
3 (17-21) |
GG P1 data límit d'entrega 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
GG 1.24 |
||
4 (24-28) |
GG 2.21 |
GM 1 2.21 |
||||
MAR
ABR |
5 (2-6) |
GM 2 2.21 |
GM 3 2.21 |
Examen parcial 1.24 |
||
6 (9-13) |
|
GM 4 2.21 |
GM 5 2.21 |
GM 6 2.21 P2 |
||
7 (16-20) |
GM 7 disponible |
Data límit d'entrega GM 7 y Data límit d'entrega P2 (diumenge) |
||||
8 (23-27) |
GM 8 & 9 disponible |
Videoconferència (gravada) P3-1 |
Data límit d'entrega GM 8 & 9 (diumenge) |
|||
9 (30-4) |
GM 10 disponible
Videoconferència P3-2 (online. 16h) |
GM 11 disponible Data límit d'entrega GM 10 (diumenge) |
||||
10 (6-10) |
Vacances Setmana Santa |
|||||
11 (13-17) |
Vacances Setmana Santa |
GM 12 disponible
Videoconferència P3-3 (online 16h)
Data límit d'entrega GM 11 |
Data límit d'entrega GM 12 (diumenge) |
|||
12 (20-24) |
GM 13 disponible |
Videoconferència P3-4 (gravada) P3 |
Data límit d'entrega GM 13 (diumenge) |
|||
13 (27-1) |
|
GM 14 disponible |
Videoconferència P4-1 (16h online) |
1 Maig Festiu
Data límit d'entrega GM 14(diumenge) P3 Data límit d'entrega (diumenge) |
||
MAY |
14 (4-8) |
GM 15 disponible |
Videoconferència (online o gravada) P4-2 P4 |
Data límit d'entrega GM 15(diumenge) |
||
15 (11-15) |
Informació OP + materials extra (Videoconferència)
|
P4 Data límit d'entrega(diumenge) |
||||
16 (18-22) |
Penjar OP |
Revisió examen (pujar continguts/ Videoconferència) |
||||
17 (25-29) |
Examen final (10-12h) |
|||||
JUN |
18 (1-5) |
|||||
19 (8-12) |
||||||
20 (15-19) |
Divendres, 19 Entrega Portafolis |
ACTIVITATS D'AVALUACIÓ |
AVALUACIÓ ANTERIOR |
AVALUACIÓ ACTUAL |
Examen Parcial |
20% |
20% |
Examen Final |
20% |
10% |
Portafolis |
20% |
25% |
Exposició Oral |
20% |
20% |
Participació |
20% |
25% - participació a les sesions presencials - participació a les sesions online - qualitat de la participació |
Other evaluation requirements |
Requisits: - Els estudiants han d'assistir a un mínim del 80% de les sessions de classe. - És obligatori lliurar totes les tasques d'avaluació per aprovar el curs, i la seva qualificació mitjana ha de ser <5> o superior. Si un/a estudiant no lliura totes les tasques d'avaluació, es produirà qualsevol d'aquests dos casos :
Avaluació Fraudulenta: D’acord amb l’article 3.2 de la normativa de la UdL, l’estudiant que utilitzi qualsevol mitjà fraudulent relacionat amb la prova i/o porti aparells electrònics no permesos, haurà d’abandonar l’examen o la prova, i quedarà subjecte a les conseqüències previstes en aquesta normativa o en qualsevol altra normativa de règim intern de la UdL. Aquest fet significarà una nota de zero en la prova en qüestió. En aquest sentit, el professor o professora responsable de l’assignatura podrà retenir qualsevol objecte involucrat en la incidència, sense destruir-lo i deixant-ne constància per escrit –mitjançant una acta–, i haurà de traslladar l’evidència i la notificació dels fets al professor o professora responsable de la coordinació del grau o màster. Plagi: El professor o professora responsable d’una assignatura que detecti un plagi en el moment d’avaluar una prova (examen, treball, pràctica...) podrà donar com a suspesa la prova per a l’estudiant. Aquest fet significarà una nota de zero en la prova en qüestió. El professor o professora n’haurà d’informar l’estudiant afectat durant la revisió de l’avaluació. Avaluació Alternativa/Única: L'avaluació és continuada. Els estudiants que combinin els seus estudis amb una feina a temps complert tenen dret a demanar avaluació alternativa en un termini de 5 dies des del començament del semestre. Per més informació, envieu un correu electrònic a academic@lletres.udl.cat o adreceu-vos a la Secretaria de la Facultat de Lletres. Informació sobre protecció de dades en l'enregistrament d'activitats i avaluacions orals: De conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, la Universitat de Lleida - UdL és el responsable de les veus i imatges enregistrades en aquesta assignatura (Secretaria General. Plaça Víctor Siurana, 1, 25003 Lleida; sg@udl.cat; dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@udl.cat). La vostra veu i imatges són imprescindibles per avaluar els vostres coneixements en aquesta assignatura, i la definició dels procediments d'avaluació és una potestat de la UdL en el marc del seu dret d'autonomia universitària, com preveuen els articles 2.2, f) i 46.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Per aquest motiu, a efectes d'aquesta assignatura no cal el vostre consentiment per enregistrar la vostra veu i imatges amb aquesta exclusiva finalitat d'avaluar els coneixements en aquesta assignatura. La UdL no cedirà les dades a tercers, llevat dels casos estrictament previstos en la Llei. Podeu accedir a les vostres dades i sol·licitar-ne la rectificació, supressió o portabilitat, així com oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, sempre que sigui compatible amb les finalitats de l'avaluació, mitjançant escrit tramès a l'adreça dpd@udl.cat. També podeu presentar una reclamació adreçada a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://seu.apd.cat) o per mitjans no electrònics. |