Castellano English
GUIA DOCENT
ANGLÈS CIENTÍFIC
Coordinació:
MENA ORDUÑA, THAIS
Any acadèmic 2019-20
GUIA DOCENT: ANGLÈS CIENTÍFIC 2019-20

Informació general de l'assignatura
DenominacióANGLÈS CIENTÍFIC
Codi100537
Semestre d'impartició2N SEMESTRE - GRAU- JUN/SET
Caràcter
Grau/MàsterCursCaràcterModalitat
Grau en Medicina4OPTATIVAPresencial
Nombre de crèdits assignatura (ECTS)6
Tipus d'activitat, crèdits i grups
Tipus d'activitatPRAULATEORIA
Nombre de crèdits33
Nombre de grups21
CoordinacióMENA ORDUÑA, THAIS
Departament/sANGLÈS I LINGÜÍSTICA
Distribució càrrega docent entre la classe presencial i el treball autònom de l'estudiant59 h. de treball presencial a classe (37 classes)
91 h. de treball autònom (preparació de classes, activitats del campus virtual, realització de tasques avaluades)
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'imparticióAnglès
Horari de tutoria/llocA petició
Professor/a (s/es)Adreça electrònica professor/a (s/es)Crèdits impartits pel professoratHorari de tutoria/lloc
BORGES SAIZ, FEDERICOfederico.borges@udl.cat3
MENA ORDUÑA, THAISthais.mena@udl.cat6
Informació complementària de l'assignatura

Scientific English té com a objectiu desenvolupar la competència comunicativa dels estudiants, tant en textos orals com escrits en anglès, en anglès acadèmic, científic i professional en el camp de les ciències de la salut. 

Aquest curs està especialment dissenyat per a ajudar els estudiants a adquirir el coneixement lingüístic i les habilitats lingüístiques necessàries mitjançant l'ús de diferents gèneres orals i escrits (p. ex. diàlegs, descripcions, debats i exposicions) i una àmplia gamma de materials (p. ex. llibres de text, articles, vídeos, pel·lícules, sèries i recursos en línia). En conseqüència, els estudiants reflexionaran no només sobre l'idioma, sinó també sobre altres factors essencials que afecten la seva carrera com el seu paper en la societat, la competència intercultural i la construcció social de processos i conceptes de salut, malalties i medicina. En aquest sentit, mitjançant la llengua anglesa, els estudiants tindran un primer contacte superficial amb noves especialitats i processos sanitaris. 

 

Objectius acadèmics de l'assignatura
Competències

Competències Estratègiques de la UdL

Continguts fonamentals de l'assignatura

Al llarg del curs es treballaran les destreses necessàries per entendre i produir en anglès oral i escrit. També s’encararan els aspectes relacionats amb l’ús de l’anglès rellevants per les activitats que es proposen així com el vocabulari relacionat amb els estudis i la pràctica de la medicina. Per fer-ho s’utilitzarà com a punt de partida un llibre de text (veure bibliografia) i es recorrerà a una dinàmica d’aprenentatge basada en el treball de l’alumne (veure requeriments de l’assignatura a l’apartat de metodologia). Es farà una selecció de temes a partir de les unitats del llibre de text:

1. Urgències                 7. Dermatologia

2. Accidents                  8. Cirurgia

3. Medicina Esportiva   9. Cardiologia

4. Obstetrícia                10. Medicina Respiratòria

5. Psiquiatria                 11. Malalties tropicals.

6. Geriatria                    12. Tecnologia.

 

Eixos metodològics de l'assignatura

Aquest curs pretén desenvolupar la capacitat de l'estudiantat a partir de l'enfocament aprendre-fent i, per tant, la metodologia està centrada en l'estudiant. A partir del treball per a aconseguir aquest objectiu i els objectius de l'assignatura, l'estudiantat treballarà en els continguts i competències de Scientific English.

Les hores de treball dedicades a aquesta assignatura equivalen aproximadament a 150 hores de classe i treball individual a casa (6 crèdits ECTS. 1 ECT= 25/30h). Això significa:

 

Hores a classe

Hores a casa

Classes

54

18

Tasques

43

Tutories

1

0,5

Revisió per a l’examen i l’examen

4

29,5

Recordeu que això és una orientació. La quantitat de treball necessari per a aprovar l'assignatura dependrà principalment del vostre nivell inicial, interès i esforç.

 

Pla de desenvolupament de l'assignatura

 

            

Weeks

MONDAY

15 - 17

TUESDAY

15 - 17

WED

15 - 17

THURSDAY

15 - 17

FRIDAY

15 - 17

 

 

 

 

 

 

FEB

1 (3-7)

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

2.28

 

2 (10-14)

GG 

P1  1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

2.28

 

 

3 (17-21)

GG

P1 deadline

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

 

 

4 (24-28)

GM Mena 1

2.21

GM Borges 1

2.21

GM Mena 2

2.21

 

GM Borges 2

2.21

 

 

 

 

 

 

 

 

MAR

5 (2-6)

GM Mena 3

2.21

 

 

GM Borges 3

 2.21

Mid-term Exam

2.21

 

6 (9-13)

GM Mena 4

2.21

GM Borges 4

2.21

GM Mena 5

2.21

GM Borges 5

2.21 P2

GM Mena 6

2.21 

 

Weeks

MONDAY

15 - 16

TUESDAY

15 - 16

WED

15 - 16

THURSDAY

15 - 16

FRIDAY

15 - 16

 

7 (16-20)

GM Borges 6

2.21

GM Mena 7

2.21

GM Borges 7

2.28

GM Borges 8

2.21

GM Mena 8

2.21 P2 deadline

 

8 (23-27)

GM Mena 9

2.21

GM Borges 9

2.21

 

 

Exams week 

 

9 (30-4)

Exams Week

 

 

 

 

 

 

 

 

APR

10 (6-10)

Easter Holidays

 

11 (13-17)

 

Easter Holidays

GM Mena 10

2.21

 

 

 

 

12 (20-24)

 

 

 

GM Borges 10

2.21

GM Mena 11

2.21

 

13 (27-1)

GM Borges 11

2.21 P3

GM Borges 12

2.21

GM Mena 12

2.21

Festa Major Estudiantat

Festa del Treball

 

 

 

 

MAY

14 (4-8)

GM Mena 13

2.21

GM Borges 13

2.21 P3 deadline

GM Mena 14

2.21 

GM Borges 14

2.21 

 

Festa Facultat de Medicina

 

15 (11-15)

Festa Major de Lleida

GM Borges 15

2.21

GM Mena 15

2.21

GM Borges 16

2.21

GM Mena 16

2.21 P4

 

16 (18-22)

GM Mena 17

OP   2.21

GM Mena 18

OP  2.21

GM Borges 17

OP  1.24

GM Borges 18

OP  1.24

GM Mena 19 1.24Revision Exam/Portfolio

 

(25-29)

GM Borges 19

1.24

Revision

Exam/Portfolio

 

 

 

P4 deadline

 

JUN

(1-5)

Final Exam

 

(8-12)

 

 

 

(15-19)

Deadline Portfolio

 

P1, P2, P3, P4: Activitats que s’han d’incloure al Portafolis (veure Avaluació)

OP: Exposició Oral (veure Avaluació)

 

 

 

Sistema d'avaluació

Requisits:

L'assistència al 80-100% de les classes és requisit per a rebre la qualificació de Participació, la qual té un pes del 20% de la qualificació final. Els estudiants han d'assistir a un mínim del 80% de les sessions de classe, i per tant amb menys d'un 80% d'assistència la qualificació de Participació serà de zero <0>.

És obligatori lliurar totes les tasques d'avaluació per aprovar el curs, i la seva qualificació mitjana ha de ser <5> o superior. Si l'estudiant no lliura totes les tasques d'avaluació, es produirà qualsevol d'aquests dos casos:

Avaluació:

 

ACTIVITAT D’AVALUACIÓ

DATES

INFORMACIÓ

Participació (20%)

Aportacions a classe (0%): En aquesta assignatura, no és suficient prendre notes i escoltar el professor. La participació significa tenir un paper ACTIU en les activitats abans (p. ex. preparar materials, llegir textos, veure vídeos, participar a "debats" a Sakai, etc.) i durant la classe.

Tasques fetes a classe (40%)

Tasques per al Portafolis (40%)

 

Examen Parcial (20%)

28 febrer

Cal anunciar hora i classe

Vocabulari, Gramàtica i Comprensió Lectora

Portafolis (20%)

Feb – Maig

DATA LÍIMIT D’ENTREGA:

2nd June

Dissenya un portafolis que inclogui les tasques realitzades dins i fora de classe. Aquest portafolis mostrarà la competència de l’estudiantat en tasques específiques relacionades amb activitats mèdiques d’execució, la seva reflexió sobre el que han fet en el curs i la seva autonomia com a aprenents (vegeu més endavant els detalls específics).

Exposició Oral (20%)

12 - 15 Maig

Cal anunciar hora i classe

L’estudiantat realitzarà, per parelles, una exposició oral sobre les causes, efectes, símptomes, etc., d'una malaltia física o mental que aparegui en una pel·lícula originalment produïda en anglès.

Examen Final (20%)

Final exams week

Cal anunciar hora i classe

Vocabulari, Gramàtica, Comprensió Auditiva i Expressió Escrita

 

Actuació fraudulenta a l’avaluació:

S’estarà al que s’estableix a la Normativa de l’Avaluació i la Qualificació de la Docència en els Graus i Màsters de l’UdL, article 3.1, punts 8 a 12, article 3.2 i a d’altres normatives adients de l’UdL. D’acord amb l'article 3.1 de la normativa esmentada, l’estudiant no pot utilitzar, en cap cas, durant la realització de les proves d’avaluació, mitjans no permesos o mecanismes fraudulents. L’estudiant que utilitzi qualsevol mitjà fraudulent relacionat amb la prova i/o porti aparells electrònics no permesos, haurà d’abandonar l’examen o la prova, obtindrà una qualificació de zero <0> en la prova en qüestió i quedarà subjecte a les conseqüències previstes en aquesta normativa o en qualsevol altra normativa de règim intern de la UdL. En aquest sentit, el professor o professora responsable podrà retenir qualsevol objecte involucrat en la incidència, sense destruir-lo i deixant-ne constància per escrit –mitjançant una acta–, i haurà de traslladar l’evidència i la notificació dels fets al responsable de la coordinació del grau.

Igualment, qualsevol activitat que inclogui evidències de plagi o acció fraudulenta serà qualificada amb un zero. Si hi hagués reincidència l’estudiant obtindria la qualificació final de Suspès.

D'altra banda, l'estudiant que lliuri una activitat d'autoria dubtosa haurà de realitzar una activitat similar en presència del professorat de l'assignatura. En cas que el resultat acrediti una autoria diferent o un nivell de llengua diferent del mostrat en la primera activitat lliurada, el professorat pot decidir aplicar la qualificació de la segona activitat o qualsevol altra qualificació que inclogui una penalització per l’actuació fraudulenta.

Avaluació Alternativa/Única:

L'avaluació és continuada. Els estudiants que combinin els seus estudis amb una feina a temps complert tenen dret a demanar avaluació alternativa a la Secretaria del grau en un termini de 5 dies des del començament del semestre.

Informació sobre protecció de dades en l'enregistrament d'activitats i avaluacions orals:

De conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, la Universitat de Lleida - UdL és el responsable de les veus i imatges enregistrades en aquesta assignatura (Secretaria General. Plaça Víctor Siurana, 1, 25003 Lleida; sg@udl.cat; dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@udl.cat).

La vostra veu i imatges enregistrades s'utilitzaran exclusivament per a les finalitats inherents a l'avaluació de l'assignatura, i es conservaran fins a la finalització del curs acadèmic vigent. Es destruiran en els termes i condicions previstes en la normativa sobre conservació i eliminació dels documents administratius de la UdL, i les taules d'avaluació documental aprovades per la Generalitat de Catalunya (http://www.udl.cat/ca/serveis/arxiu/).

La vostra veu i imatges són imprescindibles per avaluar els vostres coneixements en aquesta assignatura, i la definició dels procediments d'avaluació és una potestat de la UdL en el marc del seu dret d'autonomia universitària, com preveuen els articles 2.2, f) i  46.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Per aquest motiu, a efectes d'aquesta assignatura no cal el vostre consentiment per enregistrar la vostra veu i imatges amb aquesta exclusiva finalitat d'avaluar els coneixements en aquesta assignatura.

La UdL no cedirà les dades a tercers, llevat dels casos estrictament previstos en la Llei. Podeu accedir a les vostres dades i sol·licitar-ne la rectificació, supressió o portabilitat, així com oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, sempre que sigui compatible amb les finalitats de l'avaluació, mitjançant escrit tramès a l'adreça dpd@udl.cat. També podeu presentar una reclamació adreçada a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://seu.apd.cat) o per mitjans no electrònics.

 

Tasques del Portafolis:

Criteris d’avaluació: Quallitat en la llengua i el contingut + La capacitat de reflexió, de disseny usant eines TIC i creativitat de l’estudiantat

TIPUS DE TASCA

TASCA

GRUPS

Data d’entrega

Activitats a Casa

(P1) Expressió Escrita: Carta de presentació per a un lloc de treball

Individual

Oberta el 10 Feb. – Tanca el 17 Feb.

(P2) Expressió Oral: Exposició oral describint gràfics i informació

Per parelles

Oberta el 6 Març – Tanca el 13 Març

(P3) Expressió Oral: Debat sobre un tema mèdic rellevant

Grups de 3

Oberta el 1 Abril – Tanca el 17 Abril

(P4) Expressió Escrita: Resum d’un article i reflexió de la seva importancia com a doctor

Individual

Oberta el 29 April – Tanca el 6 Maig

Activitats a Classe

Activitats realitzades a classe i que el professor et demana que incloguis (p.ex. jocs de rol, debats, , exposicions orals i documents mèdics)

Individual, per parelles, en grup

Data límit d’entrega:

29 maig

 

Informació sobre protecció de dades en l'enregistrament d'activitats i avaluacions orals.

De conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, la Universitat de Lleida - UdL és el responsable de les veus i imatges enregistrades en aquesta assignatura (Secretaria General. Plaça Víctor Siurana, 1, 25003 Lleida; sg@udl.cat; dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@udl.cat).

La vostra veu i imatges enregistrades s'utilitzaran exclusivament per a les finalitats inherents a l'avaluació de l'assignatura, i es conservaran fins a la finalització del curs acadèmic vigent. Es destruiran en els termes i condicions previstes en la normativa sobre conservació i eliminació dels documents administratius de la UdL, i les taules d'avaluació documental aprovades per la Generalitat de Catalunya (http://www.udl.cat/ca/serveis/arxiu/).

La vostra veu i imatges són imprescindibles per avaluar els vostres coneixements en aquesta assignatura, i la definició dels procediments d'avaluació és una potestat de la UdL en el marc del seu dret d'autonomia universitària, com preveuen els articles 2.2, f) i  46.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Per aquest motiu, a efectes d'aquesta assignatura no cal el vostre consentiment per enregistrar la vostra veu i imatges amb aquesta exclusiva finalitat d'avaluar els coneixements en aquesta assignatura.

La UdL no cedirà les dades a tercers, llevat dels casos estrictament previstos en la Llei. Podeu accedir a les vostres dades i sol·licitar-ne la rectificació, supressió o portabilitat, així com oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, sempre que sigui compatible amb les finalitats de l'avaluació, mitjançant escrit tramès a l'adreça dpd@udl.cat. També podeu presentar una reclamació adreçada a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://seu.apd.cat) o per mitjans no electrònics.

Bibliografia i recursos d'informació

Llibre de Text

 

Bibliografia Complementària

Recursos d'Internet 

http://www.quantumleap.cat/intro/ (online learning environment for English language learning at university level)

http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/ (audio, exercises, glossaries and other material based on the World Service broadcasts)

http://www.cnn.com/videoselect (CNN news reports with videos)

http://www.english-forum.com/interactive (interactive exercises on grammar and vocabulary)

http://www.eslbee.com/  (advanced composition skills for non-native speakers)

http://www.ruthvilmi.net/hut/help/grammar_help/ (interactive exercices)

 

Multimèdia

The Human Body [Enregistrament vídeo]. London: BBC TV, 2001, 1998 (a DVD version is also available)

 

 

Més llibres d'interès

            - General

Cassell, E. J. (1991). The nature of suffering and the goals of medicine. New York: Oxford Univ

Coulehan, J. L., & Block, M. R. (2006). The Medical Interview Mastering Skills for Clinical Practice. (5th Ed.). Philadelphia: Davis Co.

Lown, B. (2000). The Lost Art of Healing. New York: Houghton Mifflin.

Molinuevo B. (2011). La comunicación no verbal en la relación médico-paciente. Barcelona: Aresta.

            - Cinema

Apple, R. D., & Apple, M. W. (1993). Screening Science. Isis, 84 (4), 750-754.

Boon, T. (2008). Films of Fact: A History of Science in Documentary Film and Television. London/New York: Wallflower Press.

Brigidi, S. (2016). Cultura, salud, cine y televisión. Tarragona: Publicacions de la Universitat Rovira i Virgili. (pp. 295- 308 list of online and book resources)

Friedman, L. D. (2004). Cultural Sutures: Medicine and Media. Durham, N.C.: Duke University Press.

Gabbard, K., & Gabbard, G. O. (1987). Psychiatry and the Cinema. Chicago: The University of Chicago Press.

Mendiguchía, I., & Santiago, J. A. (2003). La medicina en el cine. Madrid: PBM.

Revista de Medicina y Cine <http://revistamedicinacine.usal.es/>

Seale, C. (2004). Media and Health. London: Sage.

Tabernero, C. (2006). L'Audiència-meca: ciència, tecnologia i la condició humana en el cinema de Stanley Kubrick i Steven Spielberg. Mètode, 48, 71-76.

-----------------. (2016). Cine, ciencia y ficción: La máquina de Stanley Kubrick. In P. Bernat (Ed.), Ciencia y ficción (pp. 185-192). Barcelona: Taliots/IEC/SCHCT.

-----------------. (2016). Terapias 

Adaptacions a la metodologia degudes al COVID-19

- Les tasques del Portafolis i les activitats de les unitats es pengen a activitats al Campus Virtual.

- Explicació i instruccions de tasques i activitats utilitzant activitats i vídeo conferències al Campus Virtual.

- Suport i recordatoris freqüents al Campus Virtual.

- Revisió setmanal de preguntes i dubtes sobre el nou enfocament i/o les activitats a través de missatges, vídeo conferències i fòrums al Campus Virtual.

Adaptacions al pla de desenvolupament degudes al COVID-19

            

Setmanes

DILLUNS

15 - 17

DIMARTS

15 - 17

DIMECRES

15 - 17

DIJOUS

15 - 17

DIVENDRES

15 - 17

 

 

 

 

 

FEB

1 (3-7)

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

2.28

2 (10-14)

GG 

P1  1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

2.28

 

3 (17-21)

GG

P1 data límit d'entrega

1.24

GG

1.24

GG

1.24

GG

1.24

 

4 (24-28)

 

GG

2.21

GM 1

2.21

   

 

 

 

 

 

 

MAR

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ABR

5 (2-6)

GM 2

2.21

   

GM  3

2.21

Examen parcial

1.24

6 (9-13)

 

GM 4

2.21 

GM 5

2.21

GM 6

2.21 P2

 

7 (16-20)

   

GM 7

disponible

 

Data límit d'entrega GM 7 y Data límit d'entrega P2 (diumenge)

8 (23-27)

   

GM 8 & 9

disponible

Videoconferència (gravada)

P3-1

Data límit d'entrega GM 8 & 9 (diumenge)

9 (30-4)

GM 10 

disponible

 

Videoconferència P3-2 (online. 16h)

     

GM 11

disponible

Data límit d'entrega GM 10 (diumenge) 

10 (6-10)

Vacances Setmana Santa

11 (13-17)

Vacances Setmana Santa

GM 12

disponible

 

Videoconferència P3-3 (online 16h)

 

 

Data límit d'entrega GM 11

   

 

Data límit d'entrega GM 12 (diumenge)

12 (20-24)

   

GM 13

disponible

Videoconferència P3-4 (gravada)

P3

Data límit d'entrega GM 13 (diumenge)

13 (27-1)

 

 

 

GM 14

disponible

Videoconferència P4-1

(16h online)

1 Maig Festiu

 

Data límit d'entrega GM 14(diumenge)

P3 Data límit d'entrega (diumenge)

 

 

 

MAY

14 (4-8)

 

GM 15

disponible

 

Videoconferència (online o gravada)

P4-2 P4

 

Data límit d'entrega GM 15(diumenge)

15 (11-15)

 

 

Informació OP + materials extra (Videoconferència)

 

 

 

P4 Data límit d'entrega(diumenge)

16 (18-22)

     

Penjar OP

Revisió examen

(pujar continguts/ Videoconferència)

17 (25-29)

       

Examen final

(10-12h)

JUN

18 (1-5)

 

19 (8-12)

 
 

20 (15-19)

Divendres, 19 Entrega Portafolis

Adaptacions a l'avaluació degudes al COVID-19

ACTIVITATS D'AVALUACIÓ

AVALUACIÓ ANTERIOR

AVALUACIÓ ACTUAL

Examen Parcial

20%

20%

Examen Final

20%

10%

Portafolis

20%

25%

Exposició Oral

20%

20%

Participació

20%

25%

- participació a les sesions presencials

- participació a les sesions online

- qualitat de la participació

Other evaluation requirements

Requisits:

- Els estudiants han d'assistir a un mínim del 80% de les sessions de classe.

- És obligatori lliurar totes les tasques d'avaluació per aprovar el curs, i la seva qualificació mitjana ha de ser <5> o superior. Si un/a estudiant no lliura totes les tasques d'avaluació, es produirà qualsevol d'aquests dos casos :

  • amb una qualificació mitjana de <5> o superior, la qualificació final de l'estudiant serà SUSPENS <4>,
  • amb una qualificació mitjana inferior a <5>, la qualificació final de l'estudiant serà SUSPENS <qualificació mitjana>.

Avaluació Fraudulenta:

D’acord amb l’article 3.2 de la normativa de la UdL, l’estudiant que utilitzi qualsevol mitjà fraudulent relacionat amb la prova i/o porti  aparells  electrònics  no  permesos,  haurà  d’abandonar l’examen  o  la  prova,   i   quedarà   subjecte   a   les   conseqüències previstes   en   aquesta   normativa o en qualsevol altra normativa de règim intern de la UdL. Aquest fet significarà una nota de zero en la prova en qüestió. En aquest sentit, el professor o professora responsable de l’assignatura podrà retenir qualsevol objecte involucrat en la incidència, sense destruir-lo i deixant-ne constància per  escrit –mitjançant una acta–,  i  haurà  de  traslladar  l’evidència  i  la  notificació dels fets al professor o professora responsable de la coordinació del grau o màster.

Plagi:

El professor o professora responsable d’una assignatura que detecti un plagi en el moment d’avaluar una prova (examen, treball, pràctica...) podrà donar com a suspesa la prova per a l’estudiant. Aquest fet significarà una nota de zero en la prova en qüestió. El professor o professora n’haurà d’informar l’estudiant afectat durant la revisió de l’avaluació.

Avaluació Alternativa/Única:

L'avaluació és continuada. Els estudiants que combinin els seus estudis amb una feina a temps complert tenen dret a demanar avaluació alternativa en un termini de 5 dies des del començament del semestre. Per més informació, envieu un correu electrònic a academic@lletres.udl.cat o adreceu-vos a la Secretaria de la Facultat de Lletres.

Informació sobre protecció de dades en l'enregistrament d'activitats i avaluacions orals:

De conformitat amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, la Universitat de Lleida - UdL és el responsable de les veus i imatges enregistrades en aquesta assignatura (Secretaria General. Plaça Víctor Siurana, 1, 25003 Lleida; sg@udl.cat; dades de contacte del delegat de protecció de dades: dpd@udl.cat).
La vostra veu i imatges enregistrades s'utilitzaran exclusivament per a les finalitats inherents a l'avaluació de l'assignatura, i es conservaran fins a la finalització del curs acadèmic vigent. Es destruiran en els termes i condicions previstes en la normativa sobre conservació i eliminació dels documents administratius de la UdL, i les taules d'avaluació documental aprovades per la Generalitat de Catalunya (http://www.udl.cat/ca/serveis/arxiu/).

La vostra veu i imatges són imprescindibles per avaluar els vostres coneixements en aquesta assignatura, i la definició dels procediments d'avaluació és una potestat de la UdL en el marc del seu dret d'autonomia universitària, com preveuen els articles 2.2, f) i 46.3 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats. Per aquest motiu, a efectes d'aquesta assignatura no cal el

vostre consentiment per enregistrar la vostra veu i imatges amb aquesta exclusiva finalitat d'avaluar els coneixements en aquesta assignatura.

La UdL no cedirà les dades a tercers, llevat dels casos estrictament previstos en la Llei. Podeu accedir a les vostres dades i sol·licitar-ne la rectificació, supressió o portabilitat, així com oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, sempre que sigui compatible amb les finalitats de l'avaluació, mitjançant escrit tramès a l'adreça dpd@udl.cat. També podeu presentar una reclamació adreçada a l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://seu.apd.cat) o per mitjans no electrònics.

PDF