Castellano English
GUIA DOCENT
ANGLÈS CIENTÍFIC
Coordinació:
ARMENGOL CASTELLS, LOURDES
Any acadèmic 2015-16
GUIA DOCENT: ANGLÈS CIENTÍFIC 2015-16

Informació general de l'assignatura
DenominacióANGLÈS CIENTÍFIC
Codi100537
Semestre d'impartició2n Semestre Estudis de Grau- Jun/Set
CaràcterOptativa
Nombre de crèdits ECTS6
Crèdits teòrics0
Crèdits pràctics0
CoordinacióARMENGOL CASTELLS, LOURDES
Horari de tutoria/llocA petició
Departament/sAnglès i Lingüística
ModalitatPresencial
Informació important sobre tractament de dadesConsulteu aquest enllaç per a més informació.
Idioma/es d'imparticióAnglès
Grau/MàsterGrau en Medicina
Horari de tutoria/llocA petició
Adreça electrònica professor/a (s/es)larmengol@dal.udl.cat
aterrats@dal.udl.cat

Armengol Castells, Lourdes
Terrats, Anna
Objectius acadèmics de l'assignatura
Competències

Competències Estratègiques de la UdL

Continguts fonamentals de l'assignatura

Al llarg del curs es treballaran les destreses necessàries per entendre i produir en anglès oral i escrit. També s’encararan els aspectes relacionats amb l’ús de l’anglès rellevants per les activitats que es proposen així com el vocabulari relacionat amb els estudis i la pràctica de la medicina. Per fer-ho s’utilitzarà com a punt de partida un llibre de text (veure bibliografia) i es recorrerà a una dinàmica d’aprenentatge basada en el treball de l’alumne (veure requeriments de l’assignatura a l’apartat de metodologia). Les unitats del llibre de text són:

  1. Emergency Medicine 
  2. Accidents   
  3. Sports Medicine   
  4. Obstetrics                      
  5. Psychiatry 
  6. Geriatrics   
  7. Dermatology
  8. Surgery
  9. Cardiology
  10. Respiratory Medicine
  11. Tropical Diseases
  12. Technology

 

Eixos metodològics de l'assignatura

L’enfocament serà comunicatiu i centrat en l’alumne. S’intentarà practicar les quatre destreses de forma integrada tal i com passa a la vida real. Quan calgui també es facilitaran tasques de reforç o ampliació.

Requeriments de l’assignatura

1. L’assignatura Anglès per a medicina té assignats 6 ECTS i, per tant, els estudiants han de dedicar-hi entre 10 i 11 hores per setmana (amb les hores de classe presencials incloses). (150 hores / 14 setmanes).

2. Es considera que els alumnes han cursat anglès en estudis anteriors i tenen un nivell dins la banda B1 del Marc Comú de Referència Europea.

3. S’espera que els estudiants participin activament a les classes. Hi haurà activitats que es començaran a classe i s’hauran de finalitzar a casa.

4. Blog de lectura i escriptura - El blog de lectura i escriptura és un projecte de curs a realitzar per grups de treball i té com a objectiu fomentar la comprensió i l’expressió escrita.

PROCEDIMENT – Treball de grup (més informació a la versió en anglès d'aquest mateix apartat de metodologia)

5. Portfolio de les activitats realitzades a casa - El portfolio ha d’incloure totes les activitats realitzades a casa; algunes d’aquestes activitats s’hauran de realitzar en grups. La versió final impresa (activitats escrites) o enregistrada (activitats orals) s’ha de lliurar a final de curs i ha d’incloure les versions millorades  de les activitats que haurà revisat la professora durant el curs. Pel que fa als treballs en grup cada estudiant haurà d’incloure en el seu portfolio una còpia impresa o enregistrada de cada treball en grup en el que hagi participat; cada una d’aquestes còpies haurà d’incloure els noms de les persones que formaven el grup.  Els enregistraments es penjaran a “Activitats” de la plataforma SAKAI.

6. Presentacions orals - Els estudiants hauran de preparar en parelles o en grups de tres persones una presentació oral centrada en una pel·lícula (versió original en anglès) que incorpori en la seva trama alguna malaltia. La presentació haurà de deixar clares les raons per les quals els estudiants l'han escollit, tot centrant-se en com la pel·lícula mostra, descriu... els efectes, els símptomes... d'una malaltia física o mental. Els estudiants rebran instruccions més especifiques el primer dia del curs.

7. Examen final - L'examen final constarà de cinc parts: comprensió oral i escrita, expressió escrita, ús de la llengua i vocabulari.

Pla de desenvolupament de l'assignatura

TEMPORITZACIÓ SETMANAL (GRUPS I AULES)

 

Dilluns (15.00-17.00)

Dimarts (15.00-17.00)

Dimecres (15.00-17.00)

Dijous (15.00-17.00)

Divendres (15.00-17.00)

Setmana 1 (Feb. 1-5)

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

Setmana 2 (Feb. 8-12)

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

Setmana 3 (Feb. 15-19)

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

GG - Aula 0.22

Setmana 4 (Feb. 22-26)

GM 1

GM 2

GM 1

GM 2

GM 1

Setmana 5 (Feb. 29- Març 4)

GM 1 GM 2 GM 1 GM 2 GM 2

Setmana 6 (Març 7-1)

GM 1 GM 2 GM 1 GM 2 GM 1
           
  Dilluns (15.00-16.00) Dimarts (15.00-16.00) Dimecres (15.00-16.00) Dijous (15.00-16.00) Divendres (15.00-16.00)

Setmana 7 (Març 14-18)

GM 1 GM 2 GM 1 GM 2 GM 2
Setmana Santa          

Setmana 9 (Març 28-Abril 8)

  GM 2 GM 1 GM 2 GM 1

Setmana 10  (Abril 4- 8)

GM 1 GM 2 GM 1 GM 2  

Setmana 11 (Abril 11-15)

     

 

 

Setmana 12 (Abril 18-22)

GM 1 GM 2 GM1   GM 2

Setmana 13  (Abril 25-29)

GM 1 GM 2 GM 1

 

GM 1

Setmana 14 (Maig 2-6)

GM 1 GM 2 GM 1 GM 2 GM 2

Setmana 15  (Maig 18-22)

GM 1 GM 2   GM 2 GM 2

Setmana 16

 

GG - Aula 0.22

Best-film-ever presentation

GG - Aula 0.22

Best-film-ever presentation

GG - Aula 0.22

Best-film-ever presentation

GG - Aula 0.22

Best-film-ever presentation

Setmana 17

 

 

 

 

 

Setmana 18

 

 

 

 

 

Setmana 19

 

 

 

 

 

 

Resum hores de treball de l'estudiant

Hores de treball presencial       61 h.

Hores de treball no presencial       89 h.

Sistema d'avaluació
Evaluation criteria Percentage
Class attendance and participation 10 %
Portfolio 10%
Reading and writing blog 20%
Oral Presentation 20%
Exam 40 %

Other evaluation requirements

Attending 80% of class sessions

Fulfilling all course requirements

Passing a minimum of 3 out of the 5 evaluated parts

Obtaining , at least an “aprovat” in the final exam

 

Bibliografia i recursos d'informació

Llibre de text

Bibliografia complementària

Recursos d'Internet

http://www.quantumleap.cat/intro/ (online learning environment for English language learning at university level)

http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/ (audio, exercises, glossaries and other material based on the World Service broadcasts)

http://www.cnn.com/videoselect (CNN news reports with videos)

http://www.english-forum.com/interactive (interactive exercises on grammar and vocabulary)

http://www.eslbee.com/  (advanced composition skills for non-native speakers)

http://www.ruthvilmi.net/hut/help/grammar_help/ (interactive exercices)

 

Recurs Multimèdia

The Human Body [Enregistrament vídeo] Publicació London: BBC TV, 2001, 1998 (també en DVD)

PDF