Coordinació: | GAIRI BURGUES, MARIA ALBA |
Any acadèmic 2023-24 |
Denominació | PRÀCTIQUES ASSISTENCIALS IV | ||||||||
Codi | 100529 | ||||||||
Semestre d'impartició | ANUAL -ESTUDIS DE GRAU- JUN/SET | ||||||||
Caràcter |
| ||||||||
Nombre de crèdits assignatura (ECTS) | 9 | ||||||||
Tipus d'activitat, crèdits i grups |
| ||||||||
Coordinació | GAIRI BURGUES, MARIA ALBA | ||||||||
Departament/s | MEDICINA I CIRURGIA | ||||||||
Informació important sobre tractament de dades | Consulteu aquest enllaç per a més informació. | ||||||||
Idioma/es d'impartició | Català/castellà |
Professor/a (s/es) | Adreça electrònica professor/a (s/es) | Crèdits impartits pel professorat | Horari de tutoria/lloc |
AGUAYO ORTIZ, RAFAEL SERGIO | rafaelsergio.aguayo@udl.cat | 1,05 | |
ANTORN SANTACANA, MARIA TERESA | maria.anton@udl.cat | 3,6 | |
BADIA CASTELLO, MARIA | mariona.badia@udl.cat | 1,7 | |
BOSCH MUÑOZ, JORDI | jordi.bosch@udl.cat | 3,6 | |
BRIEVA RUIZ, LUIS | luis.brieva@udl.cat | 1,3 | |
CALVO REDOL, ANA ROSA | ana.calvo@udl.cat | 1,6 | |
GAIRI BURGUES, MARIA ALBA | mariaalba.gairi@udl.cat | 5,38 | |
GARCIA CERECEDO, TOMAS | tomas.garcia@udl.cat | 1,3 | |
GARCIA GUIÑON, ANTONIO | antonio.garcia@udl.cat | 1,3 | |
GARCIA MARTI, JORDI | jordi.garcia@udl.cat | 2,9 | |
GONZALEZ MINGOT, CRISTINA | cristina.gonzalez@udl.cat | 2,1 | |
LEON VALLES, MIGUEL | miguel.leon@udl.cat | 2,5 | |
MAESTRE MIR, EMILIO | emilio.maestre@udl.cat | 3,6 | |
MARTI LABORDA, ROSA MARIA | rosamaria.marti@udl.cat | 1,2 | |
ORAN ESPUYS, JESUS MARIA | jesusmaria.oran@udl.cat | 4 | |
PELEGAY ESCARTIN, MARIA JOSE | mariajose.pelegay@udl.cat | 1,7 | |
PRATS GISPERT, LAURA | laura.prats@udl.cat | 1,8 | |
PURROY GARCIA, FRANCISCO | francisco.purroy@udl.cat | ,8 | |
ROSELL POLO, RICARD | ricard.rosell@udl.cat | 1,6 | |
SAMARANCH GALLART, FRANCISCO J | xavier.samaranch@udl.cat | 2,3 | |
SEBASTIA VIGATA, ESTER | ester.sebastia@udl.cat | 1,4 | |
SERVIA GOIXART, LUIS | lluis.servia@udl.cat | 1,3 | |
SIMO GONZALEZ, MARTA | marta.simo@udl.cat | 1,6 | |
SOLE MIR, EDUARDO | eduard.sole@udl.cat | 2,3 | |
SORIA GILI, XAVIER | xsoria@medicina.udl.cat | 1,05 | |
TRUJILLANO CABELLO, JOSE JAVIER | javier.trujillano@udl.cat | 1,4 |
Introducció
L'alumne de 5º curs ha adquirit una formació suficient en les disciplines bàsiques que permet el contacte amb la realitat assistencial mitjançant pràctiques hospitalàries i ambulatori que seran elements complementaris fonamentals per la seva formació
CG20. Adquirir experiència clínica adequada a institucions hospitalàries, centres de salut o altres institucions sanitàries, sota supervisió.
CG36. Adquirir la formació bàsica per a lactivitat investigadora.
79. Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies de la pell
84. Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies ginecològiques30 Realitzar proves funcionals, determinar paràmetres vitals i interpretar-los
92. Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les patologies principals de l'aparell locomotor
98. Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies infeccioses en els diferents òrgans i aparells
103. Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les principals patologies pediàtriques
114. Reconèixer, diagnosticar i orientar el maneig de les situacions de risc vital
118. Exploració i seguiment de l'embaràs.
120. Saber fer maniobres de suport vital bàsic i avançat
151. Saber com obtenir i processar una mostra biològica per estudiar-los mitjançant els diferents procediments diagnòstics
152. Saber interpretar els resultats de les proves diagnòstiques del laboratori
153. Manejar les tècniques de desinfecció i esterilització
Altres competències que no són de la matèria, però són de la titulació:
Aprendre aspectes comunicatius entre malalts, familiars i professionals sanitaris
Reconéixer les principals patologies
Indicació i interpretació de proves diagnòstiques
Seguiment clínic del malalt
Anàlisi de situacions reals com mode d'aprenentatge per l'adquisició de coneixements,desenvolupament d'habilitats i formació d’actituds i valors propis.
Els alumnes es presentaran al coordinador de la assignatura, i farà aprenentatge de les diferents rotacions realitzant en les rotacions mèdiques : histories clíniques, valoració de proves complementaries i realitzar aprenentatge en la realització del diagnòstic diferencial, valoran el diagnòstic final i el seu tractament.
1.Rotació durant 6 setmanes per les diferents especialitats medico-quirúrgiques
2. El alumne es presentará al tutor corresponent de cada asignatura, aportará la fulla de signatures de cada especialitat que hi ha penjada al campus virtual a la carpeta de coordinació. Els tutors firmaran la fulla. Serà enviada al correu electrónic de la UDL de la coordinadora (Dra Gairi) adjuntan-la al incident crític.
3.Elaboració d'un incident crític de cada rotació ( de cada setmana de pràctica) que será enviada a la coordinadora (Dra Gairi) al correu electrònic de la UDL , el incident crític constará:
a. Cas clinic desenvolupat ( historia clinica , exploració fisica, proves complementaries i diagnòstic diferencial, diag final i explicació de la malaltia)
b. Diari de la rotació: constará el aprenentatge fet pel l'alumne cada dia i amb quin tutor a estat.
c. Opinio personal de la rotació
d. S'adjuntarà en el correu la fulla escanejada de les signatures
El portafolis s'ha d'enviar durant el cap de setmana següent a la rotació que s'hagi realitzat
EVALUACIÓ GENERAL:
L'avaluació es basarà en tres blocs:
1. Rotació clínica: 30%
Els tutors de les diferents rotacions complimentaran un check list avaluatiu que representarà un 40% de la puntuació avaluativa final ( cada tutor indicará si ha de presentar alguna documentació per ser valorada per ell i ficar la nota)
2. Incidents crítics: 20%
Realització de incidents crítics obligatoris (1 per cada rotació)
S'enviaran al correu electrónic de la coordinadora malbagairi@medicina.udl.cat durant el cap de setmana al acabar la rotació. NO ENVIARLO AL CAMPUS VIRTUAL
Entregar fora del termini de presentació sense causa justificada, fará que consti con valoració 0 d'aquella part de la assignatura en la nota final
3. ACOE: 50%
Prova teòrico-pràctica d'avaluació de competències
EVALUACIÓ FINAL:
El canvi de grup no informat i firmat per la coordinadora i tutor responsable de la assignatura será valorat com un 0 en aquella part de la práctica en la nota final.
Qualsevol dia que per causa major no es pugui realitzat ha de ser recuperats concretan el dia de la recuperació amb tutor i coordinadora
Si d'una part de la assignatura es falta dos dies i no esta justificat i no es fa la recuperació quedará suspesa aquella part de la assignatura en la part final es comptará com 0.
La no presentació del portafolis en una part de la assignatura farà que quedi suspesa aquella part de la assignatura i contabilitzarà com 0 en el comput final
Qualsevol irregularitat greu detectada en la fulla de assistència o de mala praxis en la assignatura será un suspensa tota la assignatura pràctiques IV
FULLES D' ASSISTÈNCIA:
Totes les fulles de firmes i solicitut de canvi estaran penjades a la carpeta de coordinació del campus virtual i tenen que se enviades escanejades a correu de la coordinadora una vegada signades
Miron-Canelo JA, Iglesias-de Sena H, Alonso-Sardón M. Valoración de los estudiantes sobre su formación en la Facultad de Medicina. Educ Med 2011;14:221-228.
Alejandro Callizo Silvestrea y Juan Pablo Carrasco Picazob. El Grado en Medicina. Una visión por parte de los alumnos. Educ Med 2015; 16:100-103
Millán Núñez-Cortés J. La enseñanza de las habilidades clínicas. Educ Med 2008; 11;S21-S27.
McGrath D, Crowley L, Rao S, Toomey M, Hannigan A, Murphy L, Dunne CP. Outcomes of Irish graduate entry medical student engagement with self-directed
learning of clinical skills. BMC Med Educ. 2015;19:15-21